انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
«علاءالدین ازوجی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ۲۲ تیرماه در کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان ملارد گفت: با وجودیکه استان تهران حدود ۵۰ درصد از درآمد کل کشور را تامین می کند، اما شهرستان های استان تهران در زمره استان های کم برخوردار کشور قرار دارد.
استان تهران در زمره استان های کم برخوردار کشور قرار دارد

وی افزود: در سال گذشته، بخش زیادی از اعتبارات به بافت های فرسوده و کم برخوردار اختصاص یافت و امسال هم برای افزایش این اعتبارات پیگیری لازم انجام می شود.
وی یادآور شد: امسال سهم اعتبارات پروژه های شهرستان های محروم در استان نسبت به سال گذشته حدود دو برابر شده که شهرستان ملارد نیز از این اعتبارات بهره مند شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، حدود ۲۰ پروژه قابل پیگیری و یا در حال اجراست، افزود: در صورت نیاز و پیگیری دستگاه های اجرایی، تعداد این پروژه ها قابل افزایش خواهد بود.
«ازوجی» خاطر نشان کرد: در استان تهران برخی پروژه های به صورت نیمه تمام، رها شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وظیفه دارد امور این پروژه ها را برای ارایه خدمت به مردم دنبال کند.
وی افزود: شهرستان هایی که در پیشبرد اهداف دولت  و تکمیل پروژه ها برای خدمت رسانی به مردم موفق عمل کنند، از حمایت ویژه برخوردار خواهند شد.
وی تاکید کرد: در سند آمایش استان تهران، شهرستان‌ ملارد باید سهم خود در تقسیم کار ملی،  ظرفیت های زیر ساختی و حوزه کسب و کار را شناسایی و از آن بهره برداری کند.
در ابتدای این نشست، «جابر کریمی» فرماندار شهرستان ملارد گفت:  انتظار داریم که نگاه تصمیم گیران استانی نسبت  به شهرستان ها تغییر کند؛ چرا که فرمانداران و مسولان محلی به اولویت ها و مسائل منطقه تسلط کافی دارند.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان ملارد از زیرساخت های اولیه محروم است و در حوزه سرانه های اجتماعی و فرهنگی، دچار محرومیت بوده و امیدوارم  با استقرار دولت سیزدهم، نگاه محرمیت زدایی و عدالت محوری، حاکم شود.
 «جابر کریمی» گفت: شهرستان ملارد، از نظر فقدان و‌ کمبود امکانات در استان تهران، رتبه اول و یا دوم را دارد و انتظار جدی داریم تا با نگاه ویژه دولت، مطالبات مردم با سرعت بیشتری پیگیری و محقق شود.
«کوروش لهراسبی» رییس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز اظهار داشت: کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان، جایگاه مهمی در توسعه و حل مشکلات دارد و در واقع این شورا، نقش هیات دولت در مقیاس شهرستانی را دارد.
وی تاکید کرد: کمیته برنامه ریزی، کمیته توزیع اعتبار و منابع نیست، بلکه نقش محوری در برنامه ریزی شهرستان  را داشته و  مصوبات این کمیته، قابلیت پیگیری در سطوح شهرستان، استان و کشور را دارد.
وی یادآور شد: ریاست و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، همواره نقش حمایت، هدایت و تسهیلگری داشته و آماده خدمتگذاری به مردم شریف استان است.

انسجام و پیگیری های هماهنگ مسولان شهرستان، موجب شده تا رییس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برای چهارمین مرتبه در سال جاری به شهرستان ملارد سفر کنند و شخصا پیگیر موضوعات شوند.
https://thmporg.ir/vdcf.edviw6dyxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما