انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
با حضور معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه کشور؛

آئین تکریم و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برگزار شد

آئین تکریم و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مراسم تودیع و معارفه مهندس مسعود شفیعی با حضور زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و علي‌رضا نعمتي رييس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد .
مهندس نعمت الله ترکی، رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این مراسم ضمن تبریک به مهندس مسعود شفیعی، به تشریح فعالیت‌های این سازمان در دوره ریاست خود پرداخت و گفت: موضوعات اگر در قالب برنامه باشد قابلیت مدیریت و پیگیری وجود دارد. نباید بدون تحقیق و بررسی در سازمان مدیریت اقدامی صورت گیرد از این رو ما باید در این زمان در سطح استانی، ملی و بین المللی برنامه ریزی کنیم .
در این مراسم زهرا اربابی ضمن تشکر از خدمات مهندس نعمت الله ترکی و خوش آمدگویی به مهندس مسعود شفیعی، گفت: امیدوارم با توجه به پتانسیل و قابلیت هایی که نیروهای توانمند سازمان استان تهران دارد، بتوانیم کماکان ماموریتی که برای این سازمان تعریف شده به صورت درست و در زمان مناسب محقق کنیم؛ این امر زمانی محقق می شود که همدلی و انسجام همچنان ادامه داشته باشد. 
معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان اینکه خوشبختانه اعتماد به سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه در سطح کلان و سازمانهای استانی ما زمینه‌ساز ارتقاء سطح کارشناسی نیروهای ما بوده است، تصریح کرد: این امر موجب شد که همه دستگاه‌ها به نگاه کارشناسی اعتماد کنند و به ظرفیت‌های ما باور داشته باشند. باعث افتخار است که نیروهای کارشناسی ما را در سطح اجرایی استان‌ها پذیرا هستند. همچنین در سطح کلان هم امروز سه نفر از روسای استانی ما در پست‌های چون معاونت‌های وزارتخانه‌ای  مشغول خدمت‌رسانی هستند. ما دو وزیر را به دستگاه های بسیاری مهم وزرات بهداشت و اقتصاد و دارایی صادر کردیم. این نشان دهنده آن است که با همه فرازو نشیب‌ها در سازمان خیلی سریع بازسازی و احیا اتفاق افتاده است. 
در ادامه این مراسم اربابی با تشکر از زحمات و خدمات مهندس ترکی، رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، گفت: مهندس ترکی  یکی از سرمایه‌های مهم سازمان است که در طی این سال‌ها مسیر را برای مدیر بعدی هموار کردند. قطعا در مسئولیت جدید بیشتر با آن نگاه توسعه محور و مدیریت شان می‌توانیم از تجارب ارزنده ایشان بهره ببریم و مسائل و مشکلات آن  سازمان را نیز با مدیریت خودشان رفع کنند. همچنین برای مهندس شفیعی نیز آرزو می کنیم در این سال سخت با همراهی و انسجام در اداره امور موفق شوند. 
وی افزود: مهندس مسعود شفیعی نیز از نیروهای سازمان هستند که بیشتر از دو سال است مسئولیت نقشه‌برداری کشور را برعهده دارند و یکی از مدیران جوان سازمان در سطح ملی محسوب می‌شوند که امروز در جایگاه ریاست مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته‌اند. باید گفت استان تهران ایران کوچک است و ما آن را در سطح یک کشور می‌بینیم؛ بنابراین با توجه به اعتمادی که به مهندس شفیعی وجود داشت، جوان بودن و رویکرد تحول‌گرایانه ایشان، باعث شد رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مهندس شفیعی را به عنوان رییس سازمان معرفی کنند.
زهرا اربابی تاکید کرد: ما انتظار داریم با تکیه بر نیروی کارشناسی سازمان، اعتماد به این قابلیت و سرمایه انسانی سازمان، جناب مهندس شفیعی کماکان بتوانند برنامه های توسعه ای استان را دنبال کنند. 
در ادامه این مراسم مسعود شفیعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ضمن تشکر از خدمات نعمت الله ترکی گفت: من دراین مجموع اصلا احساس بیگانگی نمی کنم  چرا که فضا، فضای کار و کارشناسی است و از بودن در چنین محیط لذت می برم. من نیامدن که مسئولیت یک سازمان استانی را عهده دار شوم چرا که نگاه من این است که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم تا نظام تدبیر منطقه ای را یک گام جلو ببریم. اگر صحبت از محرومیت زدایی و توسعه منطقه ای می شود حتما باید بسترهای آن فراهم شود و این بستر فراهم نخواهد شد مگر اینکه ما باور کنیم که یک نظام تدبیر منطقه ای داریم. 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: یک زمانی نگاه به استان تهران همواره این بود که استانی است مملو از امکانات و باقی استان ها تلاششان این بود که بتوانند این منابع و امکانات را به سمت استان‌های دیگر بکشانند و یا به تهران مهاجرت کنند. قطعا راه دوم راحت‌تر بود و الان شاهدیم که یک چهارم جمعیت کشور در تهران ساکن هستند. 
وی ادامه داد : با چنین وضعیتی ما شاهد هستیم که در برخی از مناطق که قبلا به نام مناطق محروم از انها یاد می کردیم از نظر رفاه و توسعه در سطح پایین تری از قبل قرار گرفته اند. در چنین فضایی صحبت کردن از تخصیص بودجه و تامین کردن منابع استان شاید خیلی سخت باشد. اما اگر ما بتوانیم در بین رویکردهایی که به عنوان منابع توسعه‌ای در استان تهران دنبال می‌کنیم با آنچه که در بقیه مناطق کشور دنبال می‌شود پیوند ایجاد کنیم، موفق خواهیم بود. چرا که این امر به نوعی نقش یک اهرم را بازی می‌کند؛ یعنی اگر هزینه‌ای را برای استان تهران در نظر می‌گیریم چه اندازه این هزینه بر دیگر استان‌ها موثر است، توجه به چنین امری راه ما هموارتر می‌سازد. یعنی اگر این دو مولفه در نظر گرفته شود این چالش جدی برای همیشه حل خواهد شد.
شفیعی در ادامه افزود: نحوه اتصال منابع ملی ما در برنامه هایی که مدیریت استان طراحی و دنبال می‌کند، خیلی روشن نیست. چون اختیاری در این زمینه ندارند هم از نظر منابع درآمدی که در استان‌ها وجود دارد و هم از جهت منابع ای که قرار است جذب شود و به عنوان پروژه‌های ملی در استان‌ها هزینه شود. به نظرم ما هنوز یک حلقه مفقوده داریم. وقتی شما در چنین شرایط مبهمی قرار است تصمیم بگیرید و راه برای توسعه را در هر استانی دنبال کنید طبیعی است که این چالش در سطح ملی باید حل شود. اگر ما بتوانیم این چالش را در سطح استان تهران حل کنیم قطعا قابلیت تسری به دیگر استان‌ها را خواهد داشت. من اعتقادی به کمیت نیروهای انسانی ندارم و معتقدم با یک ساختار چابک می توان کارها را پیش برد. ما باید آمار لحظه ای از جمعیت تهران داشته باشیم. 
رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: نزدیک به ۱۸ میلیون نفر از جمعیت کشور در این استان سکونت یا فعالیت می کنند در حالی که در برنامه‌ریزی‌ها همچنان بر آمار ناشی از سرشماری ۱۳۹۵ اتکای می کنیم. در برنامه‌ریزی جابجایی ۱۰۰ هزار نفر می تواند موثر باشد و این اتفاقی است که به طور مستمر در استان تهران رخ می‌دهد از همین رو باید بتوان با اتکا بر آمار لحظه‌ای برنامه ریزی کرد. باید از میزان، روند رشد، ظرفیت و جابجایی جمعیتی این استان اطلاعات درستی داشت و به طور جدی به آن پرداخت.
رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: باید عوامل بازدارنده از افزایش جمعیت را در این استان را شناسایی کرد تا از عبور از خطوط قرمز این حوزه جلو گیری کرد.
در پایان این جلسه زهرا اربابی، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور از زحمات مهندس نعمت الله ترکی با اهدای لوح تقدیر، تشکر کرد و ضمن ابلاغ حکم انتصاب از سوی محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، برای مهندس مسعود شفیعی رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، خدمات رسانی هرچه شایسته تر به شهروندان استان تهران را خواستار شد.
https://thmporg.ir/vdcj.aetfuqe8msfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما