انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
گزارش بازدید ترکی از پروژه غیر همسطح شهرداری منطقه۲۱ «سه راه شهریار»
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی صبح روز چهارشنبه با حضور در ساختمان شهرداری منطقه 21 تهران همراه با رحمانی شهردار منطقه از پروژه غیرهمسطح سه راه شهریار بازدید کرد.

بارش شدید باران هم مانع بازدید از پروژه نشد و ترکی در حین بازدید با پیمانکار و کارگران گفتگو داشت. محمودی شاه نشین نماینده مردم قدس، ملارد و شهریار هم در ادامه این بازدید رئیس سازمان مدیریت تهران را همراهی کرد و پس از مشاهده وضعیت اجرای پروژه جهت ارائه توضیحات، جلسه ویژه ای در ساختمان شهرداری منطقه 21 تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رحمانی شهردار منطقه 21 تهران گفت: تقاطع غیرهم سطح بزرگراه فتح-باغستان که به سه راه شهریار معروف است حاصل مطالعه چندین ماهه بوده که تاثیرات آن کاهش ترافیک منطقه، حذف دوربرگردان (1500 متر) و جلوگیری از تصادفات جاده ای است که در سال گذشته 2 فوتی داشتیم.

وی افزود: بر اساس صورت جلسات و توافقات قرار بود بخشی از بودجه این طرح از محل جرائم راهنمایی و رانندگی شهر تهران تامین شود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همراه این پروژه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

به گفته شهردار منطقه 21 تهران هزینه تمام شده این پروژه 21 میلیارد تومان است که با توجه به حذف معارض ها و جابجایی تاسیسات این پروژه به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. هم اکنون پروژه آغاز شده و حدود 5 میلیارد هم به پیمانکار بدهکار هستیم.

محمودی شاه نشین نماینده مجلس هم در ادامه جلسه با تشکر از آقای ترکی گفت: وقتی نماینده مجلس شدم 3 بیمارستان در حوزه انتخابیه ام در حال ساخت بود که پیشرفت فیزیکی 10 درصد داشتند اما با همکاری آقای ترکی امروز بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی افزود: قطعا او در این پروژه هم همراه خواهد بود چون در عمران استان تهران همیشه سازمان مدیریت بازوی توانمندی بوده است.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این جلسه گفت: ما منطقه 21 و این پروژه را مرتبط با یک منطقه نمی دانیم بلکه گره گشای مشکل غرب تهران خواهد بود. غرب استان با جمعیت 2.5 میلیون نفر 65 درصد حمل و نقل را افزایش می دهد و منطقه 22 هم با پذیرش یک میلیون جمعیت بار بزرگی را برای مدیریت تهران خواهد داشت.

وی افزود: تفاهم نامه با راه آهن جمهوری اسلامی برای توسعه حمل و نقل ریلی میان شهرستان های استان وبهره برداری در سال 99 و همچنین ایجاد کمربندی اسلامشهر- رباط کریم و بهارستان با اعتبار 45 میلیارد و بهره برداری در سال آینده بخشی از اقدامات مهم در حوزه راه استان است که در مجموع 6 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی دستور داد تا جلسه ویژه ای در سازمان مدیریت تهران برای اختصاص اعتبار جهت اجرای پروژه سه راه شهریار تشکیل شود.

در این جلسه حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم حضور داشت.

https://thmporg.ir/vdch.wnxt23nvkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما