انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مردم‌محوری درتدوین سند توسعه روستایی استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، کارگاه آموزشی مشارکت و تسهیلگری ویژه دهیاران پیشرو و نشست بررسی سند توسعه روستایی استان تهران با حضور سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، معصومه پرندوار مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، شهرام عدالتی معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و جمعی از دهیاران استان تهران در محل سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

"معصومه پرندوار" در این جلسه اظهار کرد: پویایی سازمان مدیریت استان تهران در تهیه سند توسعه، انگیزه ای قوی در ما ایجاد کرد تا با کمک سازمان مدیریت استان به دنبال تهیه سندی عملیاتی برای توسعه روستاهای استان باشیم.

وی افزود: ما نمی توانستیم برای تهیه سند توسعه برای 500 روستا که طرح هادی هم دارند به یکباره سند دیگری تهیه کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم با گروهی از دهیاران پیشرو استان با اولویت بیشترین جمعیت با توجه به سند 5 ساله دهیاری ها، سند توسعه روستا تدوین کنیم.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران درباره آموزش دهیاران پیشرو استان تهران از سوی یک شرکت خصوصی گفت: ما نمی خواهیم برای روستا نسخه بنویسیم، اما برای دهیاران منتخب چند جلسه کارگاه آموزشی با توجه به اسناد بالادستی برگزار کردیم، دوست نداریم این اسناد بایگانی شوند به همین علت حتما در شورای برنامه ریزی مطرح خواهیم کرد تا ضمانت اجرایی محکمی داشته باشیم.

در ادامه سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار کرد: اسناد و قوانین بسیاری در کشور نوشته شده که اکثر آن ها درست و لازم بوده است اما برنامه ها را می نویسیم در طبقه ای می گذاریم که فقط دستمان به آن می رسد.

وی با بیان اینکه سند 5 ساله دهیاری ها می تواند در ذیل اسناد توسعه ای استان تهران قرار گیرد، افزود: رویکرد اصلی در برنامه ریزی برای دهیاری ها باید مسئله محور باشد چرا که منابع دهیاری ها با توجه به مشکلات روستاییان به غیر از روستاییان استان تهران محدود است.

جندقیان با بیان اینکه سند توسعه روستایی با برنامه ریزی سازمان دهیاری نبوده و کاملا مردم محور است، افزود: این سند را با توجه به قابلیت های هر روستا تبیین کنید چرا که هر روستا جغرافیا و الگوی متناسب با خود را دارد و هر روستا باید یک برنامه توسعه ای داشته باشد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcc.0q1a2bqx0la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما