انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
۷ هزار خانه روستایی نامقاوم در  اسلامشهر|کار بازآفرینی آغاز شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، عصر دوشنبه، دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، برگزار شد.

در این جلسه در مورد منطقه 2 آمایش سرزمینی شامل شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم بحث و گفتگو شد.

مرسل پور فرماندار اسلامشهر گفت: با توجه به اینکه 9 سال از آغاز بازنگری طرح های هادی روستایی در استان تهران می گذرد، تا کنون هیچ کدام از طرح های روستاهای شهرستان اسلامشهر بازنگری نشده و این روستاها حتی حریم هم ندارند.

وی افزود: این موضوع باعث به وجود آمدن ساخت و ساز غیر مجاز شده که هزینه زیادی به دستگاه های اجرایی تحمیل می کند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و تغییرات جوی باعث شد تا برخی زمین های کشاورزی بایر شوند، گفت: این اراضی دیگر قابلیت کاشت ندارد و ما از جهاد کشاورزی می خواهیم با کار کارشناسی در صورت امکان با تغییر کاربری این زمین ها موافقت کند.

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: باید بگویم که سه روستای بهرام آباد-حسین آباد- حسن آباد خالصه با مشکل کمبود فضا روبرو هستند.

مرسل پور اظهار کرد: از مدیران استان بویژه از شورای برنامه ریزی می خواهم برای روستاهای پرجمعیت استان چاره اندیشی و فکر اساسی کند.

صالحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران در این جلسه گفته بود: شهرستان اسلامشهر 27 روستا (20 روستای بالای 20 خانوار) دارد که 9 روستا طرح هادی دارند، همچنین طرح هادی 15 روستا هم بازنگری شده اما در تهیه طرح 3 روستا به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز(بهرام آباد-حسین آباد- حسن آباد خالصه ) با مشکل روبرو شده ایم.

در این جلسه عنوان شد بیش از 7 هزار واحد روستایی نامقاوم وجود دارد که مرسل پور گفت: در دهه فجر بازآفرینی نخستین روستا را آغاز می کنیم تا بافت های فرسوده روستایی و شهری احیا شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.ae8fuqehysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما