انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
گزارش| اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان به مترو تهران
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اعتبار طرح كمك به توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي از ۲۶۰ ميليارد ريال در قانون بودجه جاري ، به بيش از ۱۵۲۵ ميليارد ريال در لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ افزايش يافته است.

بر اساس گزارش ها و اسناد و لایحه بودجه سال 99 در مورد نوسازي ناوگان اتوبوس گفتني است كه با استفاده از اوراق مشاركت موضوع بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ نسبت به تأمين۱۲۳۰۰ ميليارد ريال اوراق مشاركت براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي–اتوبوس پيش بيني و در دست اقدام است.

در ضمن اعتبار طرح " كمك به توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي" از ۲۶۰ ميليارد ريال در قانون بودجه سال جاري به بيش از ۱۵۲۵ ميليارد ريال در لايحه بودجه سال ۱۳۹۹ افزايش يافته است.

در مورد  تمهيدات پيشنهادي براي نوسازي ناوگان اتوبوسراني شهري هم اعلام اين نكته ضروري است كه با استناد به مصوبه شماره ۱۲۸۸۴۵ مورخ ۲۰/۳/۱۳۹۷ شوراي اقتصاد"طرح جايگزيني و نوسازي ناوگان حمل و نقل درون شهري و برون شهري" براي نوسازي نه هزار اتوبوس ديزل و گازسوز شهري با استفاده از صرفه جويي حاصل از سوخت تا سقف ۱۵۶ هزار دلار به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده شده است كه نسبت به نوسازي ناوگان با استفاده از سرمايه‌گذاري در اين بخش اقدام نمايد.

در مورد تأمين منابع مالي به منظور توسعه شبكه مترو هم بايد گفت كه طي سال هاي ۹۷-۱۳۹۲ بالغ بر ۶۱ هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت به طرح‌هاي قطار شهري كلان شهرهاي كشور با مشاركت در بازپرداخت معادل ۵۰ درصد شهرداري و ۵۰ درصد از محل بودجه عمومي اقدام شده است.

در سال ۱۳۹۸ هم با استفاده از اوراق مشاركت موضوع بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ نسبت به تأمين ۵۰ هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي طرح هاي قطار شهري در حال بررسي و اقدام است.

اختصاص 3 هزار میلیارد تومان به مترو تهران

از مجموع منابع فوق هم بيش از ۳۰هزار ميليارد ريال به پروژه‌هاي مرتبط با شبكه راه آهن شهري تهران همانند تكميل  خطوط ۳، ۶ و ۷ متروي تهران اختصاص يافته است.

همچنین طي سال هاي۹۸-۱۳۹۶ نيز به طرح‌هاي احداث خطوط قطار شهري در كلان شهرهاي كشور بيش از ۱۲,۵ هزار ميليارد ريال تخصيص پرداخت شده است كه بيش از ۱۲۵۰ميليارد ريال آن به شهرداري تهران براي تكميل شبكه مترو پرداخت شده است.

در حوزه تهيه و تأمين ناوگان مترو هم به استناد مصوبه شماره ۴۶۱۳۴۵ مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۷ شوراي اقتصاد به منظور تأمين ۶۳۰ دستگاه واگن مترو با استفاده از تسهيلات مالي خارجي معادل ۹۹۴,۳ ميليون يورو اقدام شده است كه صد درصد تضمين بازپرداخت تسهيلات مذكور بر عهده دولت است و مقرر است كه وزارت كشور ( سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور) تمهيدات اجرايي آن را اتخاذ نمايد.

توضيح كمك به هزينه‌هاي بهره برداري مترو اتوبوس‌راني هم اين است كه به منظور كمك به  عمليات بهره‌برداري مترو اتوبوس‌راني شهري از محل بودجه عمومي در سال ۱۳۹۷ معادل ۲۰۰۰ ميليارد ريال  و در سال ۱۳۹۸ تاكنون معادل ۸۰۰ ميليارد ريال به عنوان يارانه بليط حمل ونقل عمومي اختصاص يافته است.

در مورد نوسازي ناوگان تاكسي  و وانت هم، شوراي اقتصاد به استناد مصوبه شماره ۵۳۷۵۷۳ مورخ ۲۳/۹/۱۳۹۸ طرح حمايت از توليد و تبديل كارخانه‌اي و كارگاهي تعداد ۱۴۶۴۰۰۰ دستگاه خودوري تاكسي، ون ( تاكسي) وانت و مسافربر شخصي بنزيني به گاز طبيعي  (CNG)در سقف بيش از ۵۶۳,۷ ميليون دلاردر تعهد دولت به تصويب رساند و مقرر است وزارت نفت تمهيدات اجرايي آن را اتخاذ نمايد.

پولی که شهرداری تهران از دولت می گیرد

توضيح پاياني در مورد مطالبات شهرداري تهران  هم اين است كه تسويه مطالبات شهرداري تهران‏ در مجموع مبلغ 8265  میلیارد ریال شامل مبلغ ۳۴۲۰ میلیارد ریال  بابت يارانه بليط اتوبوس و مترو و مبلغ ۴۸۴۴ ميلیارد ریال بابت صدور پروانه و نوسازی بافت فرسوده اقدام شده است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.mnuk49noe5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما