انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اسناد توسعه ای تهران| ۲۵۰ هکتار به سطح گلخانه‌های پیشوا افزوده می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران شهرستان پیشوا با بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه تولید سبزی و صیفی و گل شاخه بریده، قطب تولید محصولات گلخانه‌ای استان تهران محسوب می‌شود.

توسعه کشت گلخانه‌ای، مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی است چرا که با استفاده از این نوع کشت، مصرف آب مدیریت می‌شود، مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی به سادگی انجام شده و علاوه بر افزایش تولید، فرصت‌های شغلی پایداری نسبت به کشاورزی در فضای آزاد ایجاد می‌گردد.

روان سازی سازوکار پرداخت تسهیلات به گلخانه‌داران پیشوا می‌تواند مسئولان را در دست‌یابی به تعهدات افزایش سطح گلخانه‌های پاکدشت موفق کند. هر چند که بانک کشاورزی در سال‌های گذشته همکاری بسیار خوبی در ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران پیشوا داشته اما لازم است تابخشی از منابع و اعتبارات شهرستان به سمت این بانک هدایت شود تا در نهایت به چرخه اقتصاد منطقه که مبتنی بر کشاورزی است، بازگردد.

این در حالی است که کشاورزان با مشکلاتی در دریافت تسهیلات مواجهند و به‌ویژه استعلامات متعدد برای ارزش‌گذاری زمین به‌عنوان وثیقه مستلزم مساعدت و روان‌سازی بیشتر است.  

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران گفته است: بانک کشاورزی با ارائه بسته حمایتی، تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات به صورت ضمانتی در اختیار گلخانه‌داران و بارفروشان پیشوا قرار می دهد.

جهانپور معماریان افزود: در سال جاری بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گلخانه، به کشاورزان پیشوایی ارائه شده است و با وجود شرایط سخت کشور و کمبود اعتبارات هیچ درخواستی را در تامین مالی بخش کشاورزی بی پاسخ نگذاشتیم.

وی گفت: بانک کشاورزی در راستای تحقق شعار سال حرکت می کند و با تمرکز بر مجتمع‌های تولیدی راکد و نیمه فعال، به بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در پیشوا تسهیلات پرداخت کرده که این امر موجب حفظ وضعیت اشتغال شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در بخش پرداخت تسهیلات به گلخانه ها، پیشوا با دریافت بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات، رتبه اول را در استان در اختیار دارد.

معماریان با بیان اینکه تا کنون ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی و دامی پیشوا پرداخت شده، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات با نرخ بهره ۱۰ درصد از جمله طرح‌هایی است که توسط بانک کشاورزی تدوین شده و در حال تصویب است.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

https://thmporg.ir/vdcb.ab5urhb9siupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما