انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بازدید ترکی از ساختمان جدید مدیریت بحران استان|استقرارنیروهای سازمانی!
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی از ساختمان جدید مدیریت بحران استان تهران واقع در شرق پایتخت بازدید کرد.

منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران در این بازدید با بیان اینکه آقای ترکی و مجموعه سازمان مدیریت استان برای تجهیز و تکمیل ساختمان جدید مدیریت بحران استان، تلاش های ستودنی داشتند، اظهار کرد: همکاری دستگاه‌های مختلف باعث شد تا نسبت به تجهیز ساختمان جدید مدیریت بحران استان تهران گام‌های مؤثری برداریم و هفته آینده در این ساختمان مستقر می شویم حتی اگر برخی همکاران بعد مسافت را بهانه کنند.

وی افزود: حسب دستورات معاون عمرانی استاندار تهران برای جمع‌آوری اطلاعات ماشین‌آلات و تجهیزات دولتی و بخش خصوصی موجود در شهرستان‌های استان تهران در قالب بانک جامعی این اطلاعات جمع‌آوری شده است تا هنگام بروز حوادث و بحران‌ها بتوانند از این بانک جامع بهره‌برداری کرد.

ساختمان جدید مدیریت بحران استان تهران در زمینی بالغ بر یک هکتار در انتهای بلوار شهید بابایی واقع شده، 6 هزار متر فضا و  2190 متر زیربنا دارد.

ارتباطات فیبرنوری و رادیویی در این ساختمان آماده شده و امکاناتی نظیر نظارت بر امور هواشناسی، زلزله شناسی و امثال آن در این ستاد فرماندهی مانیتور خواهد شد. سیم کشی داخلی در این باره انجام شده و ارتباطات بیرونی نیز از طریق مخابرات به زودی نهایی می‌شود.

اتاق‌های این ساختمان به لحاظ امکانات سخت افزاری تجهیز شده و سیستم گرمایشی و سرمایشی آن نیز براساس تکنولوژی روز است. این ساختمان بر اساس استانداردهای مدیریت بحران ساخته شده و طرح ریزی آن بر مبنای نقشه تیپ بوده است که شامل همه بخش‌های مورد نیاز در مواقع لزوم خواهد بود.

*وظایف مدیریت بحران استان تهران

سازمان مدیریت بحران استان تهران براساس قانون وظیفه دارد، مطالعات و تحقيقات به منظور بهره گيری از اصول و دستاوردهای علمی – تخصصی و تجربی و انتقال روشهای پيشرفته مديريت بحران به نظام قانونگذاری برنامه ريزی و اجرايی کشور را انجام دهد.

انجام برنامه های ملی و منطقه ای و سرمايه گذاری لازم در مراحل مختلف مديريت بحران با اولويت پيشگيری و کاهش آثار بلايای طبيعی از دیگر وظایف قانونی این سازمان است.

همچنین سازماندهی، هماهنگی و به کارگيری کليه دستگاه های اجرايی دولتی و غير دولتی، تحت برنامه ريزی و مديريت منسجم و تعيين شرح وظايف تفصيلی آنها در بحران ها جز وظایف این سازمان است.

جلب مشارکت و همکاری های مردمی از طريق آموزش عمومی،‌ ايجاد آمادگی، هدايت کمک های مردمی به نحو مطلوب و توزيع آنها بين آسيب ديدگان، سازماندهی و آموزش نيروهای داوطلب در شبکه مديريت بحران، استفاده صحيح و بهينه از کليه امکانات دولتی و غير دولتی به منظور ارائه حداکثر خدمات در بحران ها،  پشتيبانی های لازم قوای سه گانه،‌ وزارتخانه ها، نهادها و نيروهای مسلح،‌ به ويژه نيروهای مقاومت بسيج در بالاترين سطح ممکن از دیگر وظایف سازمان مدیریت بحران استان تهران است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.ed0iw6dcegiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما