انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آغاز طرح پاییزی آمارگیری از گذران وقت در مناطق شهری استان تهران
«مسعود افشین» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از طرح آمارگیری گذران وقت در مناطق شهری مربوط به پاییز ١٣٩٨ از نهم، لغایت شانزدهم آذر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح دستیابی به شیوه گذران وقت افراد جامعه و شناخت نوع و مدت زمان فعالیت‌های انجام شده توسط آنها بر حسب طبقه بندی های بین المللی(ICATUS) است.

وی افزود: در این طرح به  368 خانوار ساکن در نقاط شهری استان که به تصادف انتخاب شده اند مراجعه شده و از آنان خواسته خواهد شد که فعالیت هایی که هر فرد ١٥ ساله و بیشتر خانوار در طول شبانه روز و در فواصل ١٥ دقیقه انجام می دهد ثبت کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه در این طرح همه فعالیت‌های شبانه‌روزی افراد پوشش داده ‌میشود، تصریح کرد: جزئیات فعالیت‌های افراد به صورت ثبت زمان اختصاص داده شده در طول شبانه‌روز در پرسشنامه طرح انعكاس مییابد. بدین ترتیب می توان مشخص کرد که مردم چگونه وقتشان را میگذرانند، در زندگی روزانه خود چه فعالیت‌هایی انجام میدهند و چه‌ مقدار از وقت‌ آنها صرف‌ كار با مزد، كار بدون‌ مزد، آموزش، 
تفریح و فعالیت‌های فردی میشود.

گفتنی است؛ این طرح برای ٤ فصل (پاییز و زمستان سال ١٣٩٨ و بهار و تابستان ١٣٩٩) در مناطق شهری کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.8e8fuqeomsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما