انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آخرین وضعیت صدور گواهینامه دانش بنیان از سوی استاندارد استان تهران
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مدیرکل استاندارد استان تهران در پنجاه و هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه این اداره کل 2 پروژه مهم توسعه اقتصاد دانش بنیان و صنعت حلال را در دستور کار خود قرارداده است گفت: در سال 97 تعداد 16 و در سال جاری 25 گواهینامه دانش بنیاد صادر کرده ایم اما هنوز اعتباری برای این اقدامات اختصاص داده نشده است.

وی افزود: در بحث صدور گواهینامه حلال اگر 10 درصد گردش مالی جهان را در این حوزه ایران به خود اختصاص دهد دیگر نیاز به صدور نفت نداریم چون سازمان ملی استاندارد بعنوان نایب رئیس سمیک صنعت حلال شناخته شده و تنها مرجع صدور این گواهینامه است.

(( صنعت حلال و گواهینامه حلال برای مواد غذایی، موادخوراکی، آرایشی و بهداشتی، کشتارگاه ها و ... صادر می شود که نشان از سلامت شرعی آن کالا دارد که امروزه حتی در کشورهای اروپایی که دین اسلام ندارند به دلیل مقبولیت این نشان و اینکه مسلمانان غذای آلوده نمی خورند استقبال زیادی شده است.))

این مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: بعنوان مثال برای یکی از شرکت های تولید لبنیات دولتی در تهران 3 گواهینامه حلال صادر کردیم. با این حال هزینه بازرسی ها و آزمایشان زیاد است که نیاز به اعتبار داریم.

بر اساس این گزارش در این جلسه اعلام شد واحدهای تولیدی در قالب بسته بندی، می توانند برای ارزیابی کالاهای داخلی و خارجی خود و دریافت عنوان حلال اقدام کنند. این طرح تا پایان سال اجرایی می شود.

https://thmporg.ir/vdcg.q9xrak97tpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما