انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی؛ بررسی ۴ موضوع راهبردی در استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران بعداز ظهر امروز چهارشنبه به ریاست سید حسین هاشمی و حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران (دبیر شورا) و مدیران کل استان تهران برگزار شد.

این جلسه با محوریت بررسی سند محیط زیست استان تهران در برنامه ششم توسعه، ساماندهی واحدهای جهاد کشاورزی استان تهران، ساخت مجتمع دارویی در استان و بررسی توسعه روستایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران با ارائه گزارشی درباره صنعت تولید مرغ و تخم مرغ در شهرستان های ملارد و ورامین اعلام کرد: ۱۶ و نیم درصد کل تولیدات تخم مرغ کشور در استان تهران است (معادل ۱۵۹ هزار تن از ۹۷۰ هزار تن  کل کشور)

پس از آن الله محمد آقایی موضوع شهرک تخصصی دارویی را یکی از مهمترین موضوعات توسعه ای استان عنوان کرد و گفت: ساخت این شهرک با چالش مواجه شده است. ما در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، سلامت را مهمترین بخش توسعه می دانیم. اما سازمان محیط زیست و صنعت و معدن و شرکت شهرک ها اعلام می کنند بخشی از این مجتمع آلوده کننده است اما ما چنین اعتقادی نداریم.

استاندار تهران در ادامه خطاب به مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این مجتمع صنایع دارویی سند سبز و پاک است و باید ساخت آن آغاز شود. سازمان های صنعت و معدن و محیط زیست با یاری هم به این امر کمک کنند.

در ادامه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، موضوع توسعه روستایی استان تهران با انتخاب 67 روستا از میان 176 لکه طبق برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت. چشم انداز این برنامه تا 1410 است و طبق آن باید ۲۰۰ هزار شغل در روستاها ایجاد شود، توریسم روستایی سبز و گردشگری اصلی ترین بحث برنامه توسعه و توسعه زیرساخت ها و خدمات در اولویت بعدی است.

آخرین موضوع مورد بحث در این جلسه، بررسی سند محیط زیست استان تهران در برنامه ششم توسعه بود که مهردادی رئیس سازمان حفاطت محیط زیست استان درباره این سند گفت: 23 تهدید محیط زیستی در استان تهران وجود دارد و 7 راهبرد از جمله کاهش انتشار آلاینده های محیطی، حفاظت از تنوع زیستی، ساماندهی صنایع، ارتقای منابع مالی برای از بین بردن تهدیدات و توسعه محیط زیست در نظر گرفته شده است.

براساس این برنامه، میزان انتشار گازهای گلخانه ای هر سال ۵ درصد باید کاهش یابد.

در ارتباط حکمرانی مطلوب محیط زیست، حمایت از سمن ها و تشکل های غیر دولتی حامی محیط زیست در نظر گرفته شده است.

در خصوص ساماندهی صنایع، انتقال صنایع و ساماندهی شهرک های صنعتی باید انجام شود.

در بخش طرح های مهم تهیه و تصویب سند آمایش به همت سازمان برنامه و بودجه استان تهران است.

اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، نظارت بر وضعیت خاک های استان از نطر آلودگی خاک به فلزات سنگین، برنامه جامع مبارزه با گرد و غبار، طرح جامع مدیریت پسماند، اجرای برنامه مدیریت زیست محیطی رودخانه های حفاطت شده، از جمله موارد مهم مطرح شده در این سند است.

https://thmporg.ir/vdcjfieozuqet.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما