انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بهره مندی از سرمایه گذاری اتریش در منطقه ویژه اقتصادی استان تهران
به گزارش پایگاه الاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سیدحسین هاشمی در نشستی كه  باحضور استاندار ایالت اتریش علیا برگزار شد، رابطه ایران و كشور اتریش را تاریخی دانست و گفت: حضور هیات های مختلف اتریشی در تهران موجب توسعه روابط دو كشور شده است.
 
وی افزود: روابط مقامات سیاسی ایران و اتریش حتی در زمان بعد از انقلاب و مقاطع سخت با كمترین مشكل همراه بوده است.
هاشمی با بیان اینكه بخش خصوصی و صنعتگران ایرانی به واحدهای تولیدی اتریش اعتماد دارند تصریح كرد: در بخش صنایع و فولاد روابط بسیار خوبی بین ایران و اتریش حاكم بوده است.
 
استاندار فضای روابط با اتریش را پس از توافق برجام بهتر ارزیابی كرد و گفت: نیاز است تا در این مسیر اتریش سرعت عمل را بالا برده و اقدامات جدی تری در پویایی سیستم بانكی اعمال كند.
 
هاشمی برقراری روابط میان پایتخت دو كشور را هموار دانست و عنوان كرد: ظرفیت تهران برای پوشش مالی در بخش های گردشگری،صنایع " های تك"  و نوسازی صنایع زیاد است.
 
وی گفت:  آنچه در واقعیت در ایران اتفاق می افتد با آنچه فضاسازی خارجی علیه ایران ایجاد می شود كاملا متفاوت است.
 
استاندار تهران ادامه داد: در دنیا عملیات های انتحاری توسط القاعده و نیروهای تكفیری رخ داده اما  یك ایرانی در میان آنها نبوده است و آنچه علیه ایران مطرح می شود فقط جنبه سیاسی دارد.
 
هاشمی به نقش یاری دهنده ایران در حل بحران ها و درگیری های منطقه اشاره كرد و افزود:‌ ایران در از بین بردن طالبان در افغانستان و كمك فكری و مستشاری در سوریه نقش مهمی داشته است.
 
وی ایران را امن ترین كشور منطقه و ارزشمند از نظر استعدادهای خدادادی و نیروی انسانی دانست و تاكید كرد: اتریش از كشورهایی است كه سرمایه های ایران را به خوبی درك كرده و ارتباط ایران با اتریش همواره در سطح قابل قبولی بوده است.
 
استاندار تهران حضور دو هزار پزشك ایرانی در اتریش و فعالیت آنها را نشانه اعتماد مردم اتریش ارزیابی كرد و گفت:‌ تعداد زیادی پزشك،تاجر وصنعتگر ایرانی در آمریكا نیز فعال هستند و یك گزارش خلاف هم تاكنون نداشته اند و این نشان می دهد جوسازی های علیه ایران  با واقعیت متفاوت است و ریشه سیاسی دارد.
 
هاشمی ادامه داد: از منافع كشور خود به هرشكل حفاظت می كنیم و اجازه تجاوز به هیچ كشوری نمی دهیم.
 
وی با اشاره به اینكه در موضوع 11 سپتامبر 2011 و حادثه برج های دوقلوی آمریكا 11 نفر حمله كننده از كشور عربستان شناسایی شده اند افزود:‌این درحالی است كه رییس جمهور جدید آمریكا ایران را شبیه سومالی و در گروه محدودیت قرار داده است.
 
استاندار تهران در ادامه سخنانش از همكاری با اتریش در بخش های نوسازی صنایع و محیط زیست استقبال كرد و گفت: در این بخش پروژه های آماده قابل عرضه در تهران وجود دارد و در منطقه ویژه اقتصادی استان تهران می توانیم از سرمایه گذاری مستقیم اتریش بهره مند شویم.

https://thmporg.ir/vdcakin0149ny.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما