انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بهره برداری از۴۶۰۰ واحد صنعتی  در استان تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان تهران؛ محمدرضا قاهری‌بدر با اشاره به این‌که در کل استان تهران ۳۸ شهرک صنعتی وجود دارد که 10 مورد آن‌ها شهرک صنعتی غیردولتی است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۸ شهرک صنعتی، دولتی است و حدود ۸۷۰۰ قرارداد واگذاری در این شهرک‌های صنعتی دولتی وجود دارد که حدود ۴۶۰۰ واحد آن‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به این‌که بنا بر دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران، قرار بر این شده كه ساماندهی صنایع استانی در تهران توسط شرکت شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گیرد، افزود: تا کنون ۴۶ لکه صنعتی احصاء و شناسایی شده تا در نهایت دولت در ارتباط با وضعیت صنعتی این لکه‌ها تصمیم‌گیری کند.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان این‌که کارگروه آمایش سرزمین در سازمان برنامه و بودجه، ساماندهی صنایع استان تهران را برعهده دارد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز به‌عنوان مجری طرح کار خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است تا در اسرع وقت وضعیت صنایع استان تهران مشخص شود و در نهایت دولت در این‌خصوص تصمیم‌گیری می‌کند. احتمال این‌که بعضی از این لکه‌ها به هیأت دولت رفته و مجوز شهرک صنعتی بگیرند، وجود دارد؛ هرچند ممکن است این لکه‌ها تحت پوشش شهرک‌های صنعتی فعلی درآیند.

قاهری‌بدر در ادامه همچنین از اصلاح هشت شهرک صنعتی خصوصی که در دولت قبل مصوب شده بود، خبر داد و گفت: در دولت قبلی تبدیل این مناطق به شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفت؛ اما در حال حاضر اصلاح و بررسی این مسأله مجدداً مد نظر قرار گرفته است و دولت در این ارتباط تصمیم‌گیری می‌کند.

منبع: ایسنا

https://thmporg.ir/vdcbugbzprhb8.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما