انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

وجود برخی عدم تعادلها، «تهران» را به یکی از محروم‌ترین استان‌های تبدیل کرده است

وجود برخی عدم تعادلها، «تهران» را به یکی از محروم‌ترین استان‌های تبدیل کرده است

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: امروز تهران با مشکلات عدیده‌ای همچون فرونشست زمین و بحران آب مواجه است. به شکلی که تهران در حوزه بحران آب پس از سیستان و بلوچستان دومین استان بحرانی است و در حال حاضر از ظرفیت‌های سایر استان‌ها برای تامین آب استفاده می‌کند.
به گزارش ایسنا، حشمت اله سلیمانی در تشریح اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حوزه برنامه و بودجه به اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیاردی استان تهران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این بودجه از سوی سازمان مدیریت استان برای توزیع بین دستگاه‌ها تصمیم‌گیری شده و مابقی از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرده است. در سال گذشته تخصیص بودجه برای استان تهران حدود ۵۹ درصد یعنی معادل یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.
وی با تاکید بر اینکه استان تهران، دارای پیچیدگی‌های خاصی است، افزود: استان تهران با ۱۶ شهرستان شرایطی را دارد که درآمد سرانه شهرستان‌های آن با یکدیگر اختلاف بسیار زیادی دارند.
وی افزود: چهار دسته عدم تعادل و توازن شرایط در رابطه با استان تهران وجود دارد که برای توسعه متوازن لازم است تا به این موضوعات کلیدی پرداخته شود.
وی «عدم تعادل شرایط تهران با پایتخت کشورهای در حال گذار»، «عدم تعادل میان استان تهران و سایر استان های کشور»، «عدم تعادل میان شهرستان تهران با بقیه شهرستان های استان» و «عدم تعادل میان مناطق 22 گانه شهر تهران» را از موضوعاتی بیان کرد که استان تهران را متمایز ساخته است.
وی، فرونشت زمین، بحران آب، ترافیک، مهاجرت و رشد جمعیت را از مهمترین چالش هایی دانست که پایتخت با آن درگیر بوده و برنامه ریزی هایی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی اشاره کرد: همین نگاه در مجلس شورای اسلامی نیز برای تهران وجود دارد. این در شرایطی است که اگر شهر تهران به ویژه مناطق یک تا سه کنار گذاشته شوند، می‌توان تهران را از محروم‌ترین استان‌های کشور قلمداد کرد. گواه این موضوع هم برخی سرانه‌های این استان همانند سرانه آموزشی با ۳۲ نفر است که پس از استان سیستان و بلوچستان، تهران پایین ترین سرانه را به خود اختصاص داده است.
 
https://thmporg.ir/vdcd.j092yt0nna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما