انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در نخستین نمایشگاه ایران بهره‌ور، راه‌اندازی سامانه طراحی و نظارت متمرکز و یکپارچه شبکه برق (ساینا) به عنوان یکی از طرح های بهره ورانه شرکت توزیع برق تهران بزرگ معرفی شد.
معرفی طرح بهره‌ورانه؛ راه‌اندازی سامانه طراحی و نظارت متمرکز و یکپارچه شبکه برق
هدف این سامانه یکپارچه‌سازی و هوشمندسازی فرایندهای برنامه‌ریزی و مهندسی و نظارت در شبکه توزیع برق تهران بزرگ است. با این سامانه، برای نخستین بار فرایندها و داشبوردهای مدیریتی در این سطح یکپارچه‎ شده‎اند که زمان انتظار متقاضیان تامین برق را با کمترین میزان بروکراسی اداری کاهش می‎دهد. کنترل فرایندها، شفافسازی، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی یکپارچه از اهداف این سامانه است. مقایسه عملکرد شاخص‎ها، قبل و بعد از اجرای این پروژه با رویکرد بهره‎وری حاکی از بهبود 40 درصدی شاخص زمان‎بری در تهیه طرح، کاهش30 درصدی در زمان‎بری اجرای طرح، کاهش50 درصدی پروژه‎های راکد و کاهش 20 درصدی هزینه‎های انجام شده برای تامین یک کیلووات تقاضا است.  همچنین صرفه‎جویی حداقل 10 درصدی در نیروی انسانی و صرفه‎جویی حداقل 1000 میلیارد ریالی در سال؛ از اثرات اقتصادی این پروژه از منظر بهبود بهره‌وری هستند.
«بهبود شاخص‌های خدمت‌رسانی از جمله گذر موفق از پیک، کاهش خاموشی‌ها، کاهش تلفات»، «بالا بردن میزان فروش انرژی و بهره‌وری شرکت در راستای ارایه خدمات مطلوب‌تر» و «توجه ویژه به مبلمان شهری و ارایه طرح‌های سازگار با محیط زیست» از دیگر نماگرهای این پروژه هستند. این سامانه از بانک اطلاعات GIS با وسعتی به حجم 13% از کل تاسیسات برق کشور بهره گرفته که به بیش از 4.750.000 مشترک (بیش از 11 میلیون نفر جمعیت) خدمت‎رسانی موثر دارد.
گفتنی است، نخستین نمایشگاه ایران بهره ور به همت سازمان ملی بهره وری و با حضور دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی از 31 اردیبهشت تا اول خرداد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

 
https://thmporg.ir/vdcf.xdviw6d11giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما