انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در نخستین نمایشگاه ایران بهره‌ور، مرکز کنترل و پایش فاضلاب شهر تهران (اسکادا) به عنوان یکی از طرح های بهره ورانه شرکت آب و فاضلاب استان تهران معرفی شد.
معرفی طرح بهره‌ورانه؛ مرکز کنترل و پایش فاضلاب شهر تهران
شرکت آب و فاضلاب استان تهران به منظور مدیریت درآمدها، هزینه‌ها وکاهش بهای تمام شده کالا وخدمات و تدوین و اجرای برنامه عملیاتی متناظر خود اقدام به ایجاد مرکز پایش و کنترل فاضلاب شهر تهران (اسکادا) نموده است که به پایش، مانیتورینگ، کنترل پارامترهای کمی و کیفی در مراحل مختلف جمع‌آوری و تصفیه پساب می‌پردازد. مرکز پایش و کنترل فاضلاب شهر تهران با متراژی بالغ بر 2500 متر مربع واقع در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب به عنوان یک مرکز مهم و استراتژیک از نظر زیست محیطی است.
از آنجا که پیش از ایجاد این مرکز هیچگونه پایشی در شبکه فاضلاب انجام نمی‌شده؛ کلیه پارامترهای کمی و کیفی تاسیسات و تجهیزات شبکه  فاضلاب شامل شبکه جمع‌آوری و اطلاعات تصفیه خانه‌ها، بالغ بر 1000  پارامتر به این مرکز منتقل خواهد شد.
پایش و جمع‌آوری داده‌های کمی و کیفی به صورت آنلاین و امکان تحلیل آن، امکان اتوماسیون کامل در سطح بهره‌برداری؛ جلوگیری از بحران‌های قابل پیشگیری؛ بهبود كيفيت بهره‌برداري و نظارت دقيق و متمركز بر عملكرد تاسیسات؛ بهبود عملكرد تعميرات و نگهداري و امكان برنامه‌ريزي؛ امكان ثبت وقايع، حوادث و خطاها با زمان دقيق آنها؛ نمايش نمودار شبكه و امكان تمركز اپراتور روي سطوح مختلف شبكه با جزئيات بيشتر؛ ارائه گزارش‌ها و آمارهاي مكانيزه در جهت سهولت تصميم‌گيري؛ نیاز کمتر به نیروی انسانی و کاهش خطای نیروی انسانی و کاهش هدر رفت منابع و مدیریت انرژی در تاسیسات و شبکه؛ از مهمترین اهداف اسکادا است.
با احداث مرکز پایش و کنترل فاضلاب تهران، در مجموع 42 درصد از شبکه انتقال فاضلاب شهر تهران پایش می‌گردد که در سنوات آتی با افزایش نصب دستگاه‌های پایش، این میزان افزایش خواهد یافت. همچنین با اجرای کامل این طرح، حوادث شبکه فاضلاب به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‎کند.


 
https://thmporg.ir/vdca.wnik49noy5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما