انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
«محمود حق پناه» رئیس گروه اجرای طرح های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ طرح پروژه ای، ۱۲ طرح ماهانه، ۱۰ طرح فصلی و ۲ طرح سالیانه توسط کارشناسان این گروه اجرا شده است.
۳۳ طرح آماری مربوط به استان تهران در سال ۱۴۰۰ انجام شد
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، وی در گفت و گویی اعلام کرد: امسال 33 طرح از جمله: قیمت و مقدار تولید کننده بخش های صنعت و معدن، قیمت تولید کننده بخش کشاورزی، محصولات مرغداری ها و گاوداری های صنعتی، قیمت تولید کننده بخش خدمات، قیمت کالاها و خدمات مصرفی روستایی و شهری، آمارگیری خانوارهای اجازه نشین شهری، قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران، دستمزد نیروی انسانی شرکت های پیمانکاری ساختمان، آمارگیری نیروی کار، آمارگیری از کارگاه های بیش از 10 نفر کارکن، جمع آوری کشتار دام و طیور و آمارگیری از زراعت، توسط کارشناسان این گروه تهیه شده است.
وی افزود: حدود 122 هزار واحد آماری با موضوعات مختلف مورد مراجعه قرار گرفتند و اطلاعات آماری حاصل شده نیز در اختیار مرکز آمار ایران قرار دارد.
رئیس گروه اجرای طرح های آماری و سرشماری با اشاره به حجم بالای طرح های آماری در استان تهران گفت: واقع شدن پایتخت سیاسی و اداری در استان تهران موجب شده که درصد بالایی از واحد های تجاری، بازرگانی، صنعتی و خدماتی کشور در این استان قرار داشته باشد که کار آمارگیری با کارشناسان محدود را دشوار ساخته است.
«حق پناه» اظهار داشت: به عنوان مثال برای کارگاه های صنعتی بیش از 10 نفر کارکن، تعداد 4312 کارگاه، آمارگیری شد که بالغ بر 16 درصد کارگاه های کل کشور را شامل می شود. یا برای اجرای طرح جامع بازرگانی و خدمات 9600 واحد آماری مورد مراجعه قرار گرفت که این میزان نیز 16/7 درصد کل کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس گروه اجرای طرح های آماری و سرشماری، ضمن تشکر از توجه ویژه رئیس سازمان و حمایت های معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به «حوزه اجرای طرح های آماری» که همواره پشتیبان گروه آمار بوده اند، اظهار امیدواری کرد که با افزایش نیروی کارشناس در این گروه، ساختاری هماهنگ با وظایف این گروه تعریف شود.
وی یکی از مهترین چالش های انجام پروژه های آماری را دشواری جذب نیروی پرسشگر و حضور کمرنگ دانشجویان در دانشگاه ها با توجه به شیوع بیماری کرونا برشمرد و افزود: در این مدت، ارتباط ما با دانشگاه ها و دانشجویان کم شد و ما را دچار چالش کرد، از اینرو باید تدبیری اتخاذ شود تا نیروی جوان جویای کار به حرفه آمارگیری جذب شود.
 
https://thmporg.ir/vdca.ynmk49no65k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما