انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی: مسائل و چالشهای شهرستانهای تازه تأسیسی همچون قدس، نیاز به توجه ویژه دارد
به گزارش روابط عمومي سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه مشترک کمیته برنامه ریزی شهرستان قدس با حضور  مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، لیلا واثقی؛ فرماندار و ديگر مدیران این شهرستان در سالن باقر العلوم برگزار شد.
 
شفیعی در مورد نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای در سطح شهرستان قدس گفت: مبلغ ۲۶ میلیارد تومان از محل تملک داراییهای سرمایه ای و اعتبارات متوازن علی رغم محدودیتهای موجود از نظر سقف اعتبارات استانی، برای این شهرستان در نظر گرفته شده است، البته اعتبارات دولتی براي اين شهرستان محدود به این مبالغ نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: در بخش متوازن، شاخص‌هایی در سطح کشوری در نظر گرفته شده و اگر وضعیت یک شهرستان از نظر شاخص‌هاي توازن مطلوب باشد، نمی‌توان در آن حوزه برای شهرستان مورد نظر بودجه‌ای در نظر گرفت.

شفیعی ادامه داد: اگر پروژه‌ای در قالب مشاركت عمومي، خصوصی معرفی شود، رقمی معادل ٦٠ میلیارد تومان هم به عنوان سهم دولت براي تكميل پروژه اختصاص خواهد يافت. به فرماندار شهرستان نيز اعلام کرده ايم که اگر در چارچوب  مشارکت عمومی - خصوصی پروژه ای پیشنهاد شود، به شهرستان اعتبار جداگانه ای اختصاص می دهیم. 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در شهرستان قدس، فضاهای اداری است گفت: می توان از ظرفیت مولدسازی داراییهای دولت برای رفع این معضل استفاده شود. فرمانداریهای استان اعلام آمادگی کرده اند که در صورت وجود ساختمانهای اداری مازاد، آنها را برای فروش معرفی کنند. 

وی در ادامه به اعتبارات ملی برای فعالیتهای عمرانی استان تهران اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال روز گذشته برای از بین بردن بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای دو پروژه در شبکه فاضلاب اسلامشهر و بهارستان (۵۶ میلیارد و  ۵۰۰ میلیون تومان) رباط کریم (۳۶ میلیارد تومان) تخصیص ۱۰۰ درصد یافت. در شهرستان اسلامشهر هم برای پروژه های بیمارستانی اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است. 

شفیعی افزود: پروژه بیمارستان شهرستان قدس در حال نهایی شدن است، فرآیند تکمیل و تحویل در حال انجام  است که بودجه این پروژه هم از منابع ملی تأمین می‌شود. 

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف استانی باید نقش فعال‌تری داشته تا بتوانند سهم بیشتری از منابع ملی را برای بخش خود جذب کنند. 

شفیعی اظهار کرد: سطح دیگری از تخصیص اعتبارات به شکل استانی و شهرستانی انجام می شود. که در این مورد کمیته های برنامه ریزی شهرستانها اثرگذار هستند. با این حال این منابع بخش محدودی از اعتبارات را شامل می شود که برای استفاده بهینه از آنها، نیاز به مدیریت دقیق و کارشناسی فرمانداران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ارتباط با تخصیص اعتبار در بخش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: این بودجه از سال گذشته در اختیار سازمان اجتماعی وزارت کشور قرار گرفته که نحوه توزیع آن در سطح استان نیاز به بررسی دارد. 

شفیعی با اشاره به اینکه مسائل شهرستان قدس در چند بخش قابل دسته‌بندی است، گفت: با توجه به جمعیت بالا و مهاجرت‌هایی که به این شهرستان انجام می‌شود، حوزه آب‌وفاضلاب، آموزش‌وپرورش، فضای اداری، بهداشت‌ودرمان، آسیب‌های اجتماعی و مسائل امنیتی و انتظامی از مسائل شاخصی است که در دو سطح شهرستان و استان قابل پیگیری است.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به وضعیت زیرساخت‌ها و چالش‌های اساسی شهرستان‌های تازه تأسیس مانند قدس نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد که لازم است به مسائل این شهرستانها به صورت ویژه پرداخته شود و معضلات آنها به شکل مجزا بر اساس اطلاعات میدانی، مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و رسیدگی شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در پایان تصریح کرد: شهرستان قدس به دلیل  جمعیت قابل توجه، قرارگرفتن در مسیرهای مهم مواصلاتی، برخورداری از صنایع مهم و نزدیکی به شهر تهران، می تواند جایگاه بهتری در سپهر توسعه استانی و ملی داشته باشد.

https://thmporg.ir/vdcg.79wrak9tzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما