انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
‎کارشناسان در حال بازنگری در ساختارهای اداری و استخدامی تهران هستند
‎به گزارش روابط عمومي سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه مشترک کمیته برنامه ریزی شهرستان اسلامشهر و ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان با حضور  مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود مرسلپور؛ فرماندار و ديگر مدیران عالی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

‎مسعود شفیعی در این جلسه با بیان اینکه مقوله توسعه، پویا و زنده است و صرفاً نوشتن یک سند نمی تواند متضمن توسعه و پیشرفت باشد، گفت:  هرچقدر هم که سند، برنامه، دستورالعمل، شیوه نامه و توافقنامه تهیه شود تا زمانی که همدلی، درک مشترک از موضوع و رصد دائمی وجود نداشته باشد توسعه امکان پذیر نخواهد بود. 

‎وی افزود: کمیته های برنامه ریزی شهرستانها و شورای برنامه ریزی توسعه استان عامل کنار هم قرار گرفتن دست اندرکاران و ذی‌نفعان هستند تا چالش ها و دغدغه ها عنوان شود. به علاوه این که توسعه یک امر بخشی نیست. زیرا توسعه شهرستان در توسعه استان و در نگاه بالاتر کل کشور موثر خواهد بود.

‎رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه
‎اسلامشهر یکی از مهمترین کانون های جمعیتی، خدماتی، تولیدی و صنعتی در استان تهران است افزود: یک دغدغه ما این است که بتوانیم بازنگری اساسی در  نظامات و ساختار مدیریتی برخی شهرستان ها و کل استان داشته باشیم. 
‎مشکلات اعتباری، هماهنگی، برنامه ای و به هم ریختگی برخي امورنشان از آن دارد که نظامهای مدیریتی خالی از اشکال نیستند و نیاز به اصلاح ریشه ای امور وجود دارد و ظرفیت فعلی ساختارهاي مدیریت، توانایي رفع چالشهاي تهران را ندارد. 

‎وی اظهار کرد: هم اکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کشور مانند دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس اقدامات پژوهشی و کارشناسی در زمینه‌های آسيب شناسي ساختارهاي مدیریتی و با سازمان اداری‌-استخدامی در زمینه های اجرایی را در دست انجام دارد تا شرایط را تغییر دهد. با این حال در موضوع ساختار به اطلاعات بیشتری نیاز است که در خصوص فرمانداری های برخی شهرستان ها من‌جمله شهرستان اسلامشهر از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است.

‎شفیعی در ادامه به موضوع اعتبارات اشاره کرد و گفت: گزارش تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان و اعتبارات متوازن حدود ٢٥ میلیارد تومان است که اين مبلغ با نیازها فاصله زيادي دارد. نکته بعد اینکه در قانون بودجه سال ٩٩ فصول اعتبارات استانی درپیوست ها به تصویب رسیده و امسال اجازه جابه‌جایی در فصول وجود ندارد. به طور مثال بودجه ای که برای طرح های امور آب شهرستان در نظر گرفته شد، باید بین چند طرح تقسیم میشد و ما اجازه برداشت از پروژه های دیگر را نداشتیم. همچنین ما اجازه تعریف پروژه جدیدی را نداشتیم مگر تا سقف ١٠ درصد که ابتدا باید طرحهای قدیمی و اولویت‌دار ساماندهی می شد.


‎رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از جلسات متعدد با آب و فاضلاب، آب منطقه ای، محیط زیست و جهادکشاورزی و شهرداری تهران برای رفع بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) خبرداد و گفت: ٥٦ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان در خصوص رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) برای فاضلاب شهرستانهای اسلامشهر و بهارستان و ۳۵ میلیارد تومان برای فاضلاب شهرستان رباط کریم و در کل حدود ١٠٠ میلیارد تومان در خصوص پروژه های تصفیه فاضلاب اطراف فرودگاه امام درنظر گرفته شد.
‎وی در ادامه گفت: در چارچوب تبصره ١٩ قانون بودجه، مقدمتا ٦٠ میلیارد تومان برای پروژه های مشاركت عمومی و خصوصی شهرستان در نظر گرفته شده است البته در صورتی که پروژه های بيشتري در اسرع وقت در اين چارچوب معرفی شود، آمادگی تخصیص این بودجه همچنان وجود دارد. 

‎شفيعي ادامه داد: موضوع دیگر اینکه در ماده ٢٦ قانون برنامه ششم به نظام درآمد هزینه استانی اشاره شده است. به این معنا که بتوان بخشی از درآمدهای مالیاتی را به فعالیتهای توسعه ای در هر شهرستان اختصاص دهیم. هرچه مشارکت برای افزایش درآمدهای مالیاتی، توسط شهرستان بیشتر باشد سهم بیشتری از بودجه باید به آن تعلق گیرد و هرچه شهروندان مالیات بیشتری پرداخت کنند باید نمود و ظهور آن را در امکانات رفاهی و توسعه شهرستان خود ببینند. در این مورد تفاهم نامه اي بين وزارت امور اقتصاد دارایی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده است.

‎رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: برای آنکه منابع لازم برای پرداخت ٥٠ درصد امتیازات ماده ٦٨ قانون مدیریت خدمات کشوری تامین شود، بخش اعظم قسمت سایر اعتبارات هزینه ای دستگاهها به بند و انتقال پیدا کرد. اگرچه با این اقدام در سال گذشته افزایش چشمگیری در حقوق کارکنان دولت به وجود آمد، اما بار مالی قابل توجهی بر سایر اعتبارات هزینه ای آنها تحمیل شد و دستگاه ها مجبور شدند برای پرداخت حقوق پرسنل از محل سایر اعتبارات هزینه های اعتباری هزینه کنند و در عوض برای پرداخت هزینه های اجتناب ناپذیر جاری خود، دچار مشکلات جدی شدند، اکنون قرار شده متناسب به افزایش درآمدهای مالیاتی هر استان، اعتبارات سایر هزینه ای آنها ترمیم شود و این اتفاق بسیار خوبی است که فشار زیادی را از روی دستگاههای خواهد برداشت

‎رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: دیگر نباید روی درآمدهای نفتی حساب کرد. تمام درآمدهای نفتی باید صرف فعالیتهای دراز مدت توسعه ای کشور شود و اداره کشور باید از محل نظام درآمد هزینه ای استان ها، محقق شود. 
‎شفیعی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مترو اسلامشهر از نظر اهمیت پروژه ای فرا شهرستانی و فرا استانی است، گفت پروژه‌های بیمارستانی، پروژه کنارگذر شمالی شهرستان اسلامشهر و پروژه بوستان بزرگ این شهرستان، این امیدواری وجود دارد که تا پایان دولت دوازدهم بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر به بهره برداری برسد.

‎شفیعی گفت: امروز چشم انداز خوبی در پیش روی خود داریم زیرا با وجود فشار دشمنان ایران، فعالیتهای عمرانی، تولیدی و اقتصادی تعطیل نشده و این میزان فعالیت با این حجم از تحریمهای ظالمانه باورکردنی نیست.

https://thmporg.ir/vdci.qapct1a55bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما