انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی: نظارت دقیق سازمان مدیریت بر بودجه و عملکرد اجتماعی استان
به گزارش روابط عمومي سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مسعود شفیعی در جلسه رسیدگی به مشکلات شهرستان اسلامشهر که با حضور فرماندار، بخشداران و اعضای شورای شهر برگزار شد در مورد پرونده بررسی و رفع بوی نا مطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: مبلغی معادل 7میلیارد تومان را در اختیار آب منطقه ای قرار دادیم و قرار شد مبلغی هم خود آنها اضافه کنند که آن بخش که مربوط به آبفا است برطرف شود.

وی در مورد مسائل اجتماعی اسلامشهر اظهار کرد: کارگروهی فعال شده  تا با کمک بخش اجتماعی سازمان برنامه و بودجه چند طرح را اجرا کنند. وباید در این راستا استانداری و فرمانداری ها در یک راستا و به دور از موازی کاری کار را به پیش ببرند .

شفیعی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش برنامه و هزینه کرد امور اجتماعی را از شهرستان ها درخواست دارد گفت: گزارش سال گذشته نشان داد كه اثربخشي لازم در توزيع اعتبارات وجود نداشته است، بنابر این با تفاهمی که بین سازمان برنامه و بودجه کشور و استان تهران انجام شد بودجه ای كه با سقف برنامه مشخص در اختیار سازمان اجتماعی وزارت کشور قرار داده می شود، سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران، بر نحوه توزيع و هزينه كرد اعتبارات حوزه آسيبهاي اجتماعي در سطح اين استان نظارت خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: در برخي از  استانها از محل منابع قانون هدفمند سازی یارانه ها، برای برخی پروژه های اجتماعی مانند مسکن محرومان اعتباراتی تخصیص یافته است. در مورد پیشگیری از آسیبهای اجتماعي در سطح استان تهران هم در صورت برنامه ريزي مناسب ميتوان از اين نوع منابع برخوردار شد.

وی گفت: چنانچه برای ایجاد سایت اداری شهرستان جانمایی مناسب انجام شود،  ميتوان از محل فروش املاک و دارایی های مازاد شهرستان هزينه ساخت و توسعه فضاهاي اداري را تامین کرد. 

همچنین در بحث نظام درآمد هزینه محلی باید منابع را هم از همان منطقه تامین کرد درحالی که تا کنون اینطور نبوده و بودجه به صورت متمرکز از محل فروش نفت تامین و در خزانه جمع می شد و به هر بخش تخصیص پیدا می کرد. اما امروز  منابع حاصل از فروش نفت را در اختیار نداریم و هر نقطه از کشور سهم و نقشی در تامین هزینه های ملی پیدا می کند. براساس همان میزان درآمد زایی هم باید از شرایط توسعه‌یافتگی و پیشرفت بهره‌مند شود.


بر اساس این گزارش درآمد مالیاتی اسلامشهر در سال 98 از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بیش از240 میلیارد و کل مالیات هم 740 میلیارد تومان بوده است.

https://thmporg.ir/vdch.-nxt23nkxftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما