انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی: بررسي راهكارهاي كمك به شركت مترو تهران براي تعميرات ناوگان
 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در حاشیه بازدید از خطوط مترو و بهره برداری و نگهداری ناوگان ریلی پایتخت گفت: تهران ۲ مشکل اساسی حمل و نقل و آلودگی هوا دارد که راه حل نهایی آنها توسعه خطوط مترو است که هم می تواند معضل ترافیک و حمل و نقل و هم آلودگی هوا را برطرف سازد.

وی افزود: از ۲۰ سال قبل برای توسعه خطوط ارتباطی مترو در تهران سرمایه گذاری کلانی انجام شد اما مساله نگهداری و تعمیرات تجهیزات ناوگان و سیستم های موجود مرتبط با آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

شفیعی اظهار کرد: اگر به موضوع نگهداری، تعمیر و تجهیز ناوگان ریلی تهران توجه نشود، آن اثر بخشی لازم را نخواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه از منابع داخلی شرکت مترو تاکنون صرف این تعمیرات و نگهداری شده است گفت: دولت هیچ بدهی در این زمینه به این شرکت ندارد و شاید تاکنون این احساس وجود نداشت که در حوزه بهره برداری هم دولت باید کمک کند و از همین رو در این زمینه توافقی وجود نداشت.

وی به آمار و اطلاعات ارائه شده شرکت بهره برداری خطوط متروی تهران اشاره و اعلام کرد: بر اساس این گزارش ها هنوز در این ناوگان ظرفیت خالی داریم و با خطوطی که ایجاد کرده ایم می توان بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

شفیعی بیان کرد: بخشي از اين مسئله به كمبود لوكوموتيو و بخشي ديگر نيز در مورد سن ناوگان است كه مربوط به ٢ دهه قبل مي شود.

شفیعی گفت: طبق گزارش شرکت متروی تهران، نیاز این شرکت برای تعمیرات اساسی طی ۵ سال تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران در حال بررسي راهكارهاي كمك به شركت مترو تهران براي انجام تعميرات اساسي ناوگان و ديگر ماشينها و تجهيزات آن است‌.

https://thmporg.ir/vdcj.ietfuqexmsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما