انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
  پیام مسعود شفیعی به مناسبت فرا رسیدن روز آمار و برنامه ریزی
اهمیت آمار و اطلاعات در تدوین و اجرای موفقیت آمیز برنامه‌های توسعه، مسئولان کشور را بر آن داشت که برای ارج گذاری تلاش‌ها و کوشش‌های دست‌اندرکاران تهیه و تولید آمار، روز و هفته‌ای را  به این عنوان نامگذاری کنند.ا 
از آنجا که در 60 سال اخیر کلیه سرشماریهای نفوس و مسکن، کشاورزی، صنعتی و بسیاری از طرح‌های بزرگ و مهم آماری کشور در ماه‌های میانی سال یعنی مهر و آبان انجام گرفته است، روز اول آبان به عنوان روز آمار نامگذاری شده است.ا
کارشناسان معتقدند در برنامه‌ریزی عوامل مختلفی موثر است که در میان آنها آمار و اطلاعات برای شناسایی نیازها و امکانات و ارزشیابی کمی پیشرفت برنامه‌ها،  نقش تعیین کننده‌ای دارد. در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز "آمار لازمه برنامه‌ریزی صحیح"  دانسته شده که نشان دهنده اهمیت آمار صحیح و به هنگام در برنامه ریزی است. در این میان اهمیت آمار و اطلاعات مکان محور یا اطلاعات مکانی موضوعی است که توجه به آن زمینه استفاده مناسب‌تر و کاربردی‌تر از آمار و اطلاعات را فراهم خواهد ساخت.

این روز فرصتی است تا از زحمات و تلاش و دست اندرکاران امور آماری کشور که با همت خود مجموعه‌ای کاربردی در اختیار برنامه‌ریزان، مدیران و پژوهشگران قرار می‌دهند قدردانی به عمل آید به همین مناسبت مراتب قدردانی خود را از زحمات بی‌شائبه متولیان، طراحان و مجریان فعالیت‌های حوزه آمار و اطلاعات اعلام می ‌دارم.

 همچنین شایسته است از همه شهروندانی که با ارائه آمار و اطلاعات صحیح در اجرای طرح‌های آماری پاسخگوی مأموران آمارگیری بوده و امکان تهیه تصویری دقیق از وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی استان تهران و کشور را فراهم می‌سازند تشکر و قدردانی نمایم به امید فردایی بهتر برای نظام آماری کشور.

مسعود شفیعی
اول آبان 1399

https://thmporg.ir/vdcg.n9wrak9twpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما