انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بررسی چالش ها و ظرفیت های شهرستان ورامین
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حسین کاغذلو فرماندار ورامین در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین که با حضور مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد گفت: ورامین یک شهرستان استراتژیک محسوب می شود زیرا تنها با 50درصد فعالیت در بخش های  کشاورزی و دامپروری بسیاری از کالاهای اساسی استان را تامین می کند. به طور مثال این شهرستان تامین کننده 40 درصد گوشت تهران است.

وی افزود: در بخش کشاورزی 75هزار تن گندم از220هزارتن گندم مورد نیاز تهران و65 هزارتن جو هم در تولیدات این شهرستان ثبت شده است. همچنین در باغات پسته 12هزار هکتار کشت داریم که محصول 6هزارهکتار آن به بازار فرستاده شده است.

کاغذلو با بیان اینکه پرورش 300 هزار راس دام زنده در این شهرستان است گفت: از این تعداد 100 هزاررأس گوسفند و 5هزار نفرشترتولیدمی شود و شهرستان ورامین بزرگترین مرکز تولید بوقلمون و جوجه اردک کشور است.

فرماندار ورامین با بیان اینکه در حوزه صنعت گردشگری  این شهرستان هنر شیشه گری را ثبت کشوری کرده و ٧٠ درصد توليد شيشه كشور را در اين شهرستان داريم گفت: در  سال 98 حدود 5میلیون دلار صادرات کشوراز ورامین بود و صادرات یک قلم کالا در ورامین 69 میلیون دلاردرسال 97 ارز وارد کشور کرده است.

کاغذ لو اظهار کرد: بودجه ای که دولت ابلاغ می کند براساس قانون باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان هم تصویب شود زیرا یک موضوعاتی در شهرستان است که برخی مدیران استانی بی اطلاع هستند. به علاوه که ممگن است موضوعات اجتماعی یا امنیتی و ... پیش آید یا اینکه ما خودمان مطلع هستیم که پروژه های نیمه تمام را باید تمام کرد و به سرانجام رساند و سپس پروژه جدیدی شروع کنیم.

فرماندار ورامین گفت: اعتبارات خوبی در حوزه دهیاری های شهرستان داریم که حدود 200 میلیارد تومان پول نقد است که در عمل بلوکه شده یا هرز می رود. اگر این مبالغ به سازمان برنامه منتقل شود تا صرف عمران دهستان به بخش شود خوب است. دهیاری هایی هستند که 20 تا 30 میلیارد تومان پول در حساب دارند اما نمیدانند با آن چه کنند زیرا بر اساس قانون باید صرف عمران شهری کنند وشاهدیم که بعضی وقت ها این پول ها در جای درست خود خرج نمی شود .

*شفیعی: پروژه های ورامین را از ظرفیت تبصره 12 قانون بودجه تامین می کنیم

در ادامه این جلسه مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: اغلب بندهای تبصره 12 قانون بودجه این اختیار را برای مولدسازی دارایی ها ایجاد کرده و به راحتی از محل فروش مازاد املاک دولتی می توان درآمد مناسبی برای احداث پروژه ها به دست آورد و فرمانداران هر شهرستان به خوبی براین املاک اشراف دارند که فروش آن برای ایجاد و تکمیل ادارات و مدارس و ... صرف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: پروژه هایی که با مشارکت عمومی - خصوصی معرفی کنید و برای حمایت 60 میلیارد تومان هم ما پرداخت می کنیم. برای دو پروژه روستایی شهرستان ورامین از محل جرائم رانندگی مبالغی برای این شهرستان تخصیص یافته است.

وی در پایان گفت : دهیاری ها باید بودجه های خود را طبق قانون با نظر کمیته برنامه ریزی شهرستان هزینه کنند و طرح های عمرانی باید در راستای پیشران های توسعه شهرستان باشد.

https://thmporg.ir/vdcg.w9wrak9tnpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما