انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، هادی تمهیدی فرماندارشهرستان  پاکدشت در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان که در ساختمان مصدق با حضور مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد گفت: در شهرستان پاکدشت علاوه بر جمعیت 351 هزارنفری 100هزار نفر اتباع داریم که این تعداد نسبت به قبل بیشتر هم شده است. این در حالی است که اتباع ساکن در این شهرستان از تمامی ظرفیت های بهداشت و درمان، اشتغال وآموزش، بهره می برند. باید به این مضوع در برنامه ریزی ها توجه شود .

وی افزود: هرچند اختصاص اعتبارات در حوزه اتباع به حساب شهرداری واریز می شود و شهرداری هم بدون هماهنگی با فرمانداری دست به اقدام می زند که گاهی باعث موازی کاری می شود .

فرماندار پاکدشت به موضوع فاضلاب اشاره کرد و گفت: این شهرستان در طرح  فاضلاب شهری رتبه اول را در طول مسیر دارد و 30میلیارد تومان در سال 96 برای این طرح اختصاص داده شده است. با این حال علی رغم این که مصوب شده بود که 3 درصد در فیش های آب بابت اصلاح شبکه از مردم اخذ شود اما درآمد در این حوزه بسیار کم است.

فرماندار پاکدشت اظهار کرد: در بحث بهداشت و درمان به غیر از شهرهای اطراف پاکدشت حتی شهرهای قیامدشت و خاورشهر و حتی از استان سمنان هم به علت نبود مراکز درمانی به پاکدشت مراجعه می کنند. از این رو تکمیل یک مرکز بیمارستانی دیگر مانند بیمارستان زعیم که در حال ساخت است بسیار ضروری خواهد بود.

این در حالی است که بیمارستان شهدای پاکدشت که در سال 94 به بهره برداری رسید تنها 124تخت دارد و بیمارستان زعیم قدیم که با 60 سال سابقه فعالیت دیگر فرسوده شده فقط 60 تخت فعال دارد که بر اساس استانداردهای منطقه و نیاز سنجی به عمل آمده به 450 تخت نیاز داریم.

وی گفت: با توافق دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و پیگیری استانداری و سازمان مدیریت تصویب شد که 18میلیارد تومان از ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری در اختیار تجهیز بیمارستان قرار داده شود که در ایام کرونا کمک حال ما بوده است.

فرماندار پاکدشت از مذاکره با یک سرمایه گذار خصوصی برای ایجاد پایانه صادراتی خبرداد و گفت: در صورت قرارداد نهایی پایانه صادرات و انتقال محصولات کشاورزی و گل احداث می شود.

وی با بیان اینکه از نظر پرداخت مالیات جایگاه سوم در استان تهران را داریم گفت: پروژه های آبخیزداری و سیل بندها نیمه کاره هستند که باید به سرعت تکمیل شوند. همچنین در دو روستا عبدل‌آباد و قرمز‌تپه پروژه های راه روستایی که از سوی خیرین اجرایی شده بود با کمبود بودجه یک میلیارد تومانی مواجه است.

فرماندار پاکدشت از مشکلات راه های مواصلاتی این شهرستان خبرداد و گفت: جاده تیغ‌آباد که به ورامین متصل می شود بسیار کم عرض و نامناسب است. جاده های قرچک به جی‌تو و جی‌تو به فیلستان هم مشکل دارند .

https://thmporg.ir/vdcb.5bfurhba8iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما