انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی: خانه ها و ویلاهای لوکس و خالی در شمیرانات باید مالیات بدهند
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مسعود شفیعی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شمیرانات که در ساختمان مصدق برگزار شد گفت: شمیرانات مولفه هایی دارد که می تواند به عنوان یک شهر کاملا توسعه یافته در سطح بالا مطرح باشد و حتی در توسعه استان تهران و کشور هم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: بعنوان مثال اگر شهروندان برای گردش و تفرج به شمیرانات سفرمی کنند باید هزینه آن را هم بپردازند. اینکه همه برای استراحت و تفریح به فضاهای سبز شمیرانات می روند و چنین ترافیک سنگین دراین منطقه ایجاد کرده و زباله و آلودگی هوا  به همراه دارند به ضرر مردم محلی منطقه است و آنها نباید بی نفع بمانند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: ما هم باید دراسناد بالادستی به این موضوع توجه بیشتر داشته باشیم و توسعه یافتگی را دراین مناطق عمق بیشتری ببخشیم؛ تا صیانت از این منابع طبیعی را پایدار کنیم و این هم نیاز به بودجه دارد. 

شفیعی افزود: امسال در نظام بودجه ریزی توجه ویژه ای به مالیات شده است و چون در منطقه شمیرانات  املاک مرغوب هم زیاد است می توان از همین باب درآمدهای خوبی داشته باشید. همچنین مالیات بر خانه های خالی هم مناسب برای درآمد شمیرانات است. دو تبصره مالیاتی هم در بودجه درنظر گرفته شده و آن دریافت مالیات از خانه های بالای 10 میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: با تصویب اسناد توسعه شهرستان ها عملا تکلیف ما درابلاغ و تخصیص تملک دارایی و سرمایه ای شهرستان ها روشن است. و حتی به نظر می رسید که ما بی نیاز هستیم که در کمیته برنامه ریزی مجددا بخواهیم طرحی را تصویب کنیم. اما از آنجا که ما مقوله توسعه را پویا و مشارکتی می دانیم، لازم می دانیم تعامل بین بخش سیاست گذار و اجرا و عملیاتی برقرار شود و چنین جلساتی را بیشتر خواهیم داشت.

https://thmporg.ir/vdci.zapct1a53bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما