انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شعیفی: احیای میراث فرهنگی و گردشگری در رباط کریم ضروری است
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مسعود شفیعی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رباط کریم پس از استماع گزارشی از چالش ها و ظریفت های این شهرستان از زبان فرماندار گفت: بخشی از هزینه های شهرستان می تواند هم از محل اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه استان تامین شود و هم از محل اعتبار توسعه متوازن کشوری که به استان اختصاص داده شده است. همچنین از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری در شهرستان رباط کریم هم پروژه هایی را داریم که پیگیرتامین بودجه های آن هستیم.

وی افزود: پروژه هایی که در غالب مشارکت های عمومی -خصوصی در شهرستان به ما معرفی شود هم اعتبار کافی دریافت خواهد کرد. در بحث جهش تولید هم چند طرح کشاورزی مانند فراورده های انگور در رباط کریم مطرح است.  که حاضریم تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار دهیم.

شفیعی به موضوع میراث فرهنگی و ارزش آن در استان تهران به ویژه شهرستان رباط کریم اشاره کرد و گفت: احیای تمدن و تاریخ منطقه می تواند از اولویت های کاری باشد زیرا با توجه به اصالت منطقه می توانیم امیدوار باشیم که تاکید روی این موضوع باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی شود.

وی افزود: واقعا حیف است این همه آثار مانند آسیاب آبی یا یخچال باستانی و ... رها شده است. حتی بخشی از رباط کریم به کویر می رسد و به راحتی می توان در آن محل طرح هایی برای توسعه گردشگری راه اندازی کرد که این پروژه ها با توجه به اسناد توسعه ای این شهرستان مورد حمایت قرار می گیرند.

شفیعی به چالش های مسکن مهر در شهر پرند اشاره کرد و گفت: اطلاع داریم که جمعیت بزرگی در پرند ساکن است و قراراست بخشداری هم در آن تاسیس شود. اینکه شرکت عمران شهر پرند فقط خود را مسئول تولید واحد مسکونی بداند اشتباه است. چرا برای سرانه های آموزشی و اداری جانمایی نشده و زمینی در نظر گرفته نشده باشد؟ امیدواریم بخشداری در این منطقه زودتر شکل بگیرد و سروسامانی به امور بدهد. با اینکه به نظر می رسد ظرفیت و زمینه ایجاد یک منطقه مناسب برای گردشگری و شهرسازی مدرن در پرند وجود دارد که بافت مدرن در کنار بافت اصیل و تاریخی قرار گیرد و این امر می تواند یک هویت کامل به این منطقه بدهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه چند پروژه مانند راه آهن ، مترو، ایجاد و ترمیم جاده ها ، آب و فاضلاب مباحث فرا شهرستانی هستند گفت: طرح های توسعه این شهرستان با توجه به اسناد توسعه بالادستی استان در دستور کار برای برنامه ریزی ها قراردارد . 

https://thmporg.ir/vdce.z8xbjh8en9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما