انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی: فرماندارها گزارش عملکرد بدهند
به گزارش روابط عمومي سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شهریار که با حضور فرماندار اين شهرستان و دبیران کمیته های برنامه ریزی شهرستانهای استان برگزار شد گفت: شهرستان شهریار جمعیت زیادی دارد و طبیعتا چالش و مسائل بسیاری هم دارد که مهمترین آن مهاجرت است. لذا باید ابتدا مساله مهاجرت را به وسیله راهکارهای ویژه و خاص حل کنیم و باید حدود این مساله مشخص شود و یک نقشه راه برای آن طراحی کرد.

وی ادامه داد: معضلات زیست محیطی، گسل ها، فرونشست زمین و بحران آب از دیگر معضلات شهرستان شهریار است و این که فقط نگران وضعیت کشاورزی باشیم در موضوع فرو نشست زمین ، مطرح نیست بلکه فاجعه در حد مرگ زمین ها است که از بین رفتن بافت و کاربری کشاورزی را موجب می شود . 

وی افزود: در کنار تمام آسیب ها و معضلات موجود راهکار عملی و موثر، ورود بخش خصوصی و دریافت مشارکت های عمومی و خصوصی است. 

شفیعی تصریح کرد : اگر کاربری ها درست و مشخص باشند می توان از این فرصت مشارکت خصوصی هم به خوبی بهره مند شد و برای پروژه های مشارکت خصوصی حاضر به تخصیص شش صد میلیارد تومان هستیم که جدا از درآمدهای آن پروژه و مبتنی بر فرصت ها و سند آمایش آن منطقه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: فاضلاب و پس آب با درایت مسئولین می تواند یکی از مهمترین موضوعات جذب مشارکت خصوصی باشد زیرا از میان کشاورزان منطقه ذی نفعان زیادی هم وجود دارد و چه در بخش گلخانه ای و چه غیر گلخانه ای می تواند این امر موجب تحول بزرگی در منطقه شود. 

در ادامه این جلسه شفیعی گفت: موضوع اتباع خارجی و تهدیداتی، که حتی گاهی جنبه امنیتی دارد، در این امر وجود دارد که اقداماتی در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده و نحوه هزینه کرد آن در برش شهرستانی گفت: مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای آن در شهرستان تکلیف قانونی است و باید با مسئولیت فرماندارتعین تکلیف شوند. گاهی شاهد هستیم که فرمانداران ما در این چرخه عقب می مانند و از واریزهای سازمان مالیاتی به حساب برخی از دهیاری ها و بخشداری اظهار بی خبری می کنند . البته به سازمان مالیاتی تکلیف کردیم که گزارش این واریز ها را هرسه ماه یک بار انجام دهند و ما نیز آن را  به اطلاع عموم برسانیم تا مردم از منابع موجود در شهرستان و منطقه خود مطلع شوند.  همچنین فرمانداری ها هم باید گزارش عملکرد به ما بدهند که آن را هم در اختیار عموم قرار دهیم و این زمینه ساز یک نظارت همگانی است که بتوانیم از منابع استفاده بهینه داشته باشیم . 

وی اظهار کرد: مولد سازی در بسیاری امور می تواند مفید باشد به این شکل که در مقابل واگذار کردن برخی از املاک و ساختمان های مرغوب از نظر کاربری در سطح شهرستان، بتوان قیمت آن را در بخش دیگری از فعالیت ها صرف کرد و شاید به جای این که در مرکز شهرو یا در بافت فرسوده یک مدرسه یا یک ساختمان اداری داشته باشیم آن مجموعه را به حاشیه شهرمنتقل کنیم اما با تامین امکانات بهتر. اگر اموال مازادی در شهرستان هست باید دستگاه ها اطلاع دهند تا با سرعت مراحل مبدل سازی و فروش آن ها را طی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پایان گفت: کانون های بحران زا و بحران خیز کاملا مورد توجه ما قرار دارد و باید آن ها را تبدیل به مراکز فرصت برای شهرستان های و استان کنیم.

https://thmporg.ir/vdcj.yetfuqexvsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما