انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی : لزوم تجدید نظر در نظام حکمرانی منطقه ای استان تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ، مسعود شفیعی در دومین نشست کمیته ساختار و سرمایه انسانی شورای راهبری توسعه مدیریت استان تهران با حضور شاهپری رئیس امور ساختار سازمانی، سازمان اداری استخدامی کشورو برخی از مدیران کل  و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان تهران ، با تا کید  بر تعامل سازمان اداری و استخدامی کشور و آشنایی هر چه بیشتر با مشکلات ساختار سازمانی که در دستگاه های اجرایی استان تهران وجود دارد گفت : از روزی که من به عنوان خدمت گزار مردم شریف این استان شروع به فعالیت کرده ام با بررسی های انجام شده اکثر دستگاه های اجرایی استان با مشکل ساختار سازمانی و تشکیلات اداری رو به رو هستند .

وی ادامه داد : وجود چنین تعاملاتی که مدیران دستگاه های اجرایی بتوانند به صورت مستقیم مشکلات ساختار سازمانی خود را با مسئولین اثر گزار و تصمیم ساز مطرح کنند باعث می شود بهترین و اجرایی ترین تصمیم ها در آینده گرفته شود .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر وجود قوانین مشخص در حوزه ساختار سازمانی در کشور که با یک مجموعه ای از معیار ها محدوده این ساختار را بر اساس جمعیت، پهنه جغرافیایی و خدمات گیرندگان مشخص می کند گفت : استان تهران از منظر ساختار سازمانی نسبت به سایر استان ها با توجه به تعداد خدمات گیرندگان و کارکنان از نظر کمیت و کیفیت پست ها شاهد فاصله معنا داری با دیگر استان های کشور است .

وی گفت : با توجه به اینکه استان تهران به عنوان پایتخت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور با مشکلات عمده ساختارسازمانی دستگاه های اجرایی رو به رو است لازم است در نظام حکمرانی منطقه ای آن باید تجدید نظر شود .

شفیعی با استقبال از تشکیل کمیته ای متشکل از مدیران وکارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور و مسئولین امر در استان تهران در حوزه اصلاح و بهبود ساختار اداری استان پیشنهاد داد : این کمیته می تواند به دستور مستقیم رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل شود و مشخصا به موضوعات سرمایه انسانی ، ساختار ، نیروی انسانی ، مدیریت مشاغل و بحث پیاده سازی دولت الکترونیک  بپردازد .

وی ادامه داد : پرداختن به موضوعات سرمایه انسانی بدون توجه به کیفیت ساختار نیروی انسانی شاید آن کار آمدی لازم نداشته باشد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر حجم بالای فعالیت در این استان و نبود ساختار نیروی انسانی مناسب برای پاسخگویی به آنها گفت : امروزه ما شاهد آن هستیم که برخی دستگاه ها خارج از روال قانونی دولت اقدام به ساختار سازی برای ادارات خود کرده و سطوح مدیریتی خاص برای خود تعریف کرده اند این در حالیست که ما در دولت با محدودیت های قانونی در سطوح مدیریتی به بنبست خورده ایم و از این جهت استان تهران به یک برنامه ریزی و توجه ویژه نیاز دارد .

شفیعی گفت : امروز اگربا کمک سازمان اداری و استخدامی  و اتخاذ تدابیر لازم موضوع کمبود نیروی انسانی حل کنیم باید همزمان با برنامه ریزی و تدقیق لازم مشکلات ساختار مدیریتی و سازمانی را برطرف کنیم  .

وی ادامه داد: در صورت نبود ساختار مدیریتی مناسب با بالا رفتن تعداد نیروی انسانی در اجرا و پیشبرد برنامه ها با مشکلات جدی رو به رو خواهیم بود .

گفتنی است در این نشست معاون توسعه مدیریت وسرمایه های انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص چالشپ های ساختار سازمانی و نیروی انسانی دستگاه های اجاری استان تهران گزارش کاملی داد و در همین راستا مدیریان کل و کارشناسان اداره کل دامپزشکی ، بهزیستی ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید شهرستان های استان تهران و فناوری اطلاعات و ارتباطات  گزارشی از مشکلات ساختار اداری و سازمانی داستگاه های خود، ارائه کردند .

https://thmporg.ir/vdcg.y9wrak9wzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما