انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تجلیل از ۲۲ دستگاه برتر استان تهران در جشنواره شهید رجایی
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ۳۱ شهریور ماه سال جاری، بیست و دومین دوره جشنواره شهید رجایی استان تهران با شعار «توسعه دولت الکترونیک و ارتقا فرهنگ سازمانی با هدف افزایش شفافیت و پاسخگویی و کارآمدی» در سالن جلسات استانداری تهران با حضور رفیع زاده؛ معاون سازمان اداری و استخدامی کشور، مسعود شفیعی؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، انوشیروان محسنی بندپی؛ استاندار تهران و سایر مسئولان برگزار شد.

در سال ۱۳۸۱ و به استناد اصل یكصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با تصویب و ابلاغ آیین‌نامه ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی كشور بر اساس انتخاب دستگاه های‌ نمونه علاوه بر سطح ملی، انتخاب دستگاه نمونه در «سطح استانی» نیز به جشنواره شهید رجایی اضافه شد. در همین راستا دستگاه های منتخب، همه ساله بر اساس دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های اجرایی مورد تشویق قرار گرفته اند.

در این دوره با توجه به شیوع کرونا در کشور و رعایت پروتکل های بهداشتی، جشنواره شهید رجایی به صورت نیمه حضوری برگزار شد و فقط دستگاه هایی که مورد تجلیل قرار گرفتند، حضور داشتند؛ بقیه دستگاه ها به صورت آنلاین در این جشنواره حضور داشتند.

لازم به ذکر است در این دوره از جشنواره شهید رجایی و.با توجه به شرایط خاص کشور و عملکرد بسیار خوب بخش درمان ما در محور مدیریت مبارزه با کرونا ما از سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی تهران تجلیل کردیم. همچنین در این دوره علاوه بر گروه های پنجگانه، دستگاه های اجرایی که بیشترین رشد را در شاخص های عمومی و اختصاصی داشتند نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

*شفیعی: به شرایط خاص و ویژه تهران توجه شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در  بیست و دومین دوره جشنواره شهید رجایی استان تهران با معرفی دستگاه‌های برتر استان، گفت: همه ساله این جشنواره در هفته دولت برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شرایط خاص کشور این جشنواره با تاخیر و در هفته دفاع مقدس برگزار شد که اتفاق مبارکی به شمار می‌رود.

مسعود شفیعی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: کار ارزیابی ۶۳ دستگاه اجرایی، فرمانداری‌ها و سازمان‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نظام اداری و استخدامی با توجه به شاخص های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه باید اقتضائات استان تهران مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان تهران یک استان خاص و ویژه است که این شرایط باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: چارچوب های ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور به طور کامل نمی تواند عملکرد و شرایط خاص این استان را پوشش دهد. چرا که ما دستگاه هایی استانی با نقش ملی داریم که در شاخص ها دیده نشده اند. در همین راستا تلاش کردیم که این مولفه های نیز مورد توجه قرار بگیرد.

*رفیع زاده: تداوم خدمات‌رسانی الکترونیکی، قدم در مسیر توسعه است

همچنین علاءالدین رفیع‌زاده، معاون سازمان اداری و استخدامی کشور در آیین تجلیل از برگزیدگان بیست‌ودومین جشنواره شهید رجایی استان تهران، گفت: نظام اداری کشور با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی انجام شده،  به صورت روان و شفاف در حال خدمت‌رسانی به مردم است و این موفقیت می‌تواند کشور را در مسیر توسعه قرار دهد.

رفیع زاده با بیان اینکه دستگاه ها عملکرد خوبی در شرایط کرونایی داشتند، خاطرنشان کرد: با اپیدمی ویروس کرونا در کشور نشان داده شد بسیاری از کارها در نظام اجرایی کشور اگر به شکل روان انجام شود، به راحتی می توانیم امیدوار باشیم که مردم بدون اینکه به دستگاه های اجرایی مراجعه کنند، از خدمات آنها بهره مند شوند.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: از جمله این خدمات مطلوب می‌توان به خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی اشاره کرد که ۴۵ میلیون نفر از مردم کشور مخاطب آن هستند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ طرح روان‌سازی نظام اداری کشور آغاز شد، بیان کرد: راه‌اندازی دولت الکترونیک و پاسخگویی به شکایت‌های نظام اداری از برکت‌های این طرح به شمار می‌رود که اجرای آن در قالب ۲ برنامه تا سال آینده ادامه دارد.

*محسنی بندپی: تهران نیازمند نوسازی ساختار اداری است

استاندار تهران ضمن تقدیر و تشکر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در دقت، صحت و بررسی همه جانبه در انتخاب دستگاه های برگزیده، گفت: استان تهران با توجه به وضعیت اشباع جمعیت، تراکم کاری نیازمند یک نوسازی در ساختار تشکیلاتی دستگاه های اجرایی است.

محسنی بندپی اشاره به اهدافی که در جشنواره شهید رجایی دنبال می شود، افزود: یکی از اهداف جشنواره شهید رجایی، ارج گذاری و تقدیر از خدمات صادقانه دستگاه‌های موظف در حوزه های مختلف بود. هدف دوم از برگزاری جشنواره شهید رجایی، نهادینه سازی فرهنگ خدمت رسانی در میان همه کارکنان و دستگاه‌های مختلف است تا به این طریق بتوان تفاوتی میان دستگاه‌هایی که عملکرد بهتری در خدمت رسانی به مردم دارند، قائل شد.

استاندار تهران گفت: بحث دیگر پایش و رصد برنامه جامع نظام اداری است که بحث علمی روز است و سازمان اداری و استخدامی محورهای خوبی را طراحی کرده اند و باید به آن پایبند بود.

*برگزیدگان بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان تهران

حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به عنوان برگزیده گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت استان انتخاب و آرش کردی نیز در این گروه شایسته قدردانی شناخته شدند.

فرزانه دهنادی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران به عنوان برگزیده گروه عمومی و قضایی انتخاب و سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این گروه عنوان شایسته قدردانی را از ان خود کردند.

محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران برگزیده گروه تولیدی و خدماتی و محمدرضا نوری، رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران در این گروه نیز شایسته تقدیر شد.

پروانه رضایی‌بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان برگزیده گروه سلامت و رفاه اجتماعی معرفی شد.

محمد صیدلو، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران به عنوان برگزیده گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انتخاب و عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران شایسته قدردانی شناخته شد.

حشمت‌الله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران و محمود محمودی سرپرست تعاون روستایی استان نیز به صورت مشترک به عنوان برگزیده در شاخص‌های عمومی و اختصاصی رسیدند.

صابر پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز به عنوان برگزیده محور تحقق اهداف برنامه‌های توسعه استان با رویکرد جهش تولید انتخاب شد.

عباسعلی کریمی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران، جلیل کوهپایه‌ای؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران و علیرضا زالی، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی نیز در محور مدیریت بیماری کرونا؛ عنوان برگزیده را از آن خود کردند.

همچنین مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان، حسین زین‌الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان، عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان و حسین امیری گنجه مدیرکل تامین اجتماعی غرب استان تهران هم به عنوان برگزیدگان محور اصلاح نظام اداری انتخاب شدند.

کریم ذوالفقاری، مدیرکل جهاد کشاورزی و یدالله صادقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران؛ به عنوان برگزیدگان محور اقتصاد مقاومتی معرفی شدند.

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران نیز در محور تعامل با سازمان‌های حاکمیتی؛ محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران به عنوان برگزیده در محور آموزش‌های الکترونیکی انتخاب شدند.

https://thmporg.ir/vdci.wapct1apqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما