انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اشتغال ۱۰۰ هزار تهرانی به زودی| تهران رتبه نخست در شهرک های صنعتی
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در سال 1399 به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار و دبیری نعمت الله ترکی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در طبقه شانزدهم استانداری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

یکی از دستورات این جلسه موضوع عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بود که اعلام شد: 9062 فقره قرارداد واگذاری در 3048 هکتار داریم که از این تعداد 3115 طرح در مرحله ساخت و ساز، 1690 طرح در حال فعالیت، 1425 طرح غیرفعال، 1107 طرح دارای زمین خالی که تا 2 ماه آینده ساخت و ساز در آن آغاز می شود، 328 طرح در حال دیوار کشی و 1365 طرح هم سرمایه گذاری شده و در حال نصب سوله هستند.

این در حالی است که فعالیت شهرک های صنعتی استان تهران نسبت به سال گذشته 5 برابر شده و بیش از 1000 طرح امسال اجرایی می شود.

نکته دیگر که در این جلسه مطرح شد اشتغال بیش از 100 هزار تهرانی با اجرای طرح ها و پروژه های صنعتی در شهرک های صنعتی است که تا چند ماه دیگر به طور کامل اجرایی و عملیاتی می شود.

در این جلسه اعلام شد که با انتقال آب کانال محمدیه (300 لیتر برثانیه) و سد نمرود (64 لیتر برثانیه) پس از 30 سال مشکل آب شهرک های صنعتی به ویژه در شهرک صنعتی شمس آباد در جنوب تهران برطرف می شود.

چالش های دیگری همچون کاهش فشار برق هم در دستور کار استان قراردارد که اقدامات خوبی برای شهرک های صنعتی انجام شده است.

خبر دیگری که در این جلسه اعلام شد در مورد ساماندهی معادن متروکه در حاشیه شهرک صنعتی شمس آباد با مصوبه ستاد سرمایه گذاری استان تهران بود که 340 هکتار از اراضی منابع خلع ید شده و به شهرک وصل می شوند.

این گزارش در حالی است که امروز رتبه شهرک های صنعتی استان تهران در سطح کشور اول است و 7 پله افزایش یافته است.

نعمت الله ترکی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به لزوم توجه به وضعیت شهرک های صنعتی استان گفت: مشکلات ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی استان که فاقد امکانات اولیه همچون آب، برق و گاز هستند، مورد رسیدگی قرار می گیرد و باید در برخی موارد تأکیدات ویژه داشته باشیم تا فعال سازی واحدهای غیرفعال و همچنین راكد در دو بخش صنعت و كشاورزي در استان پیگیری شود و جهت فعال سازی مجدد آنها اقداماتی لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های ملی، سهم استان تهران را نمی دهند که باید در این زمینه مطالبه گری صورت گیرد و با هدف احقاق ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده مطالبه داشته باشیم و مکاتباتی را انجام دهیم.
 
وی تصریح کرد: استان تهران دومين استان از نظر تعداد واحدهاي راكد در کشور است؛ هر چند از نظر درصد واحدهاي راكد وضعيت بهتري نسبت به كشور دارد و به طور متوسط ٢١ درصد واحدهاي داخل شهرك‌هاي صنعتي كشور راكد هستند ولي در استان تهران ١٧ درصدی واحدها در شهرک های صنعتی راکد هستند.

https://thmporg.ir/vdcc.eq1a2bqixla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما