انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
انتقال آب ازسد طالقان و تنظیمی کرج به غرب تهران با اعتبار۱۵۰۰ میلیاردی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در مراسم آیین افتتاح پروژه های آبرسانی روستایی(مجتمع کوثر_شهرستان شهریار) به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در پایتخت بویژه شهرستان های پیرامونی آن، افزود: یکی از مهمترین اولویت های ما پس از شناسایی 16 چالش در استان تهران، تامین آب است که با توجه به جمعیت 18 درصدی استان با نرخ رشد 2 درصد، اهمیت آن دو چندان می شود.

ترکی با بیان اینکه در بخش برنامه ریزی برای توسعه، 16 شهرستان را به 5 منطقه تقسیم بندی کردیم، بیان کرد: شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در منطقه 1 توسعه قرار دارند. برای تامین آب شهرستان های غرب و جنوب غربی از سد تنظیمی کرج و سد طالقان استفاده خواهیم کرد و این پروژه اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با توجه به پیش بینی افزایش جمعیت در غرب استان  تا سال 1400(1 میلیون و 500 هزار نفر) پروژه انتقال آب از سد تنظیمی کرج و طالقان اهمیت بیشتری دارد.

به گفته وی، تصفیه خانه شهرستان شهریار تا کنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تامین 150 میلیارد تومان کار آن به پایان می رسد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.8bfurhbg0iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما