انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
گزارش| بررسی وضعیت ۶ شرکت  صنعتی در ستاد اقتصاد مقاومتی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، عصر روز دوشنبه، پنجاه و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با موضوع بررسی پروژه های شاخص اقتصاد مقاومتی ویژه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

*شرکت پتروشیمی در انتظار وام 30 میلیاردی

در ابتدای این جلسه، یداله صادقی مدیرکل صمت استان تهران به معرفی پروژه های اقتصاد مقاومتی (با پیشرفت واقعی بیش از 70 درصد) و مشکلات آن ها پرداخت.

براساس این گزارش، نخستین شرکت که بر اساس مصوبات اقتصاد مقاومتی در حال بهره برداری است، شرکتی پتروشیمی با ظرفیت 75 هزار تن تولید ماده اولیه پلی اتیلن است. مشکل اصلی این شرکت، 30 میلیارد تومان وام (سرمایه در گردش) از طریق بانک ملی است که در صورت فراهم شدن با ظرفیت کامل فعالیت خواهد کرد. با بهره برداری کامل این شرکت در ورامین، 250 نفر اشتغال مستقیم خواهیم داشت. 

*شرکت دانش بنیانی که تجهیزات مورد نیاز قلب را تولید می کند

دومین پروژه، شرکتی با هدف ساخت تجهیزات پزشکی است که 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مهمترین مشکل این شرکت تامین سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه است که البته درخواست وام به پست بانک رفته و معطل پرداخت است. به گفته سرمایه گذار این شرکت در جلسه، متاسفانه مواد اولیه و مورد نیاز با دیرکرد از گمرک ترخیص شده است. این شرکت دانش بنیان بوده و تجهیزات مورد نیاز قلب را تولید خواهد کرد.

*دستور رفع مشکل یک شرکت تولید دارویی

سومین پروژه، شرکت تولید مکمل های دارویی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد بود که مشکل آن سرمایه درگردش است.تحویل به موقع دستگاه های مورد نیاز کارخانه و تحریم های اقتصادی از دیگر مشکلات این شرکت بود که به گفته مدیر شرکت برای حل این مشکل از شرکت ثالث استفاده کردند. وی درخواست کرد تا در صورت اختصاص وام، به دلیل اینکه شرکت دانش بنیان است با سود 13 درصد اختصاص یابد.

*وزارت نفت باید به این شرکت چراغ سبز نشان دهد

چهارمین پروژه، شرکت تولید کاتالیست بود که می تواند کشور را در این حوزه بی نیاز کند. مشکل این شرکت پذیرش و تضمین بازار از سوی وزارت نفت بود تا تولید را افزایش داده و بهره برداری از شرکت کامل شود. این شرکت تاکنون حدود 500 تن کاتالیست تولید کرده است. ادامه فرایند کار نیازمند تایید استان است.در این جلسه عنوان شد که این کارخانه به کارگروه مرکز ساخت داخل برود تا از واردات این کالا به کشور جلوگیری شود.

*بهره برداری کامل شرکت کشت و صنعت در گرو وام بانکی!

پنجمین پروژه، شرکت کشت و صنعت در حوزه گوشت با اشتغال 200 نفر و پیشرفت 86 درصدی است. این شرکت نیازمند 19 میلیارد وام به عنوان سرمایه ثابت است که اگر بانک ملت این وام را بپردازد این شهرک به طور کامل بهره برداری شده و مشکلات بانکی و معوقات این شرکت هم رفع خواهد شد. مدیر این شرکت دام فروشی های غیرمجاز در اطراف این شرکت را از دیگر مسائل پیش روی تولید گوشت، عنوان کرد.

آخرین پروژه با پیشرفت فیزیکی 74 درصد بود که تعیین و تکلیف آن به دلیل مشکل تامین ارز و بالا بودن مبلغ مورد نیاز، به کشور واگذار شد. در جلسه اعلام شد این پروژه در دستور کار سال آینده باشد و به امسال نمی رسد.

در ادامه و پایان جلسه ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر لزوم تسریع در حل مشکلات پروژه های ارائه شده تاکید و اظهار کرد: اگر محصولی با تولید داخلی و با کیفیت که پیش از این وارداتی بود، نیاز به معرفی و ابلاغ ما داشته باشد دریغ نمی کنیم.

وی افزود: فرماندار باید عزم خود را جزم کرده و دستور جمع آوری دام فروشی های غیرمجاز را صادر کند.

ترکی همچنین اعلام کرد برای حل مشکلات بانکی پروژه ها باید به سرعت جلسه ای با بانک ملت برگزار شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.f8wbjh8on9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما