انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
۳۰ دقیقه نفس گیر در استانداری تهران| «آمایش» مو را از ماست بیرون کشید!
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی عصر روز دوشنبه برگزار شد.

در این جلسه در مورد منطقه 2 آمایش سرزمینی شامل شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم بحث و گفتگو شد. 

همچنین در این جلسه، موضوع فعالیت های غیرقانونی برخی لکه های صنعتی در شهرستان اسلامشهر که با مجوز واحدهای صنفی کار می کنند، مورد بحث و مناقشه قرار گرفت.

مرسل پور فرماندار اسلامشهر در واکنش به گفته رئیس شرکت شهرک های صنعتی مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت این لکه های صنعتی، گفت: گزارشی در این باره تنظیم شده است اما اختلاف نظر شدیدی میان جهادکشاورزی و قوه قضائیه وجود دارد. در اسلامشهر 11 لکه صنعتی با مجوز صنفی وجود دارد، چرا می گویید باید مجوز محیط زیست بگیرند؟ درگذشته هم جواز صنفی نیاز به مجوز محیط زیست نداشت. این 11 لکه صنعتی طبق قانون  از وزارت صنعت مجوز دارند و شرکت شهرک های صنعتی هم در حال رصد است، اگر قرار شد این لکه ها به شهرک صنعتی خصوصی تبدیل شوند شرکت شهرک های صنعتی مکلف به نظر محیط زیست است.

در ادامه شهرام عدالتی سرپرست معاونت برنامه و بودجه سازمان مدیریت تهران گفت: در قدیم مصوبه ای در شورای برنامه ریزی بعنوان ایجاد مجتمع صنفی در چهاردانگه داشتیم که مجوز را شهرداری چهاردانگه با عنوان انتقال اصناف گرفت و حالا آنقدر بزرگ شده که ادعای شهرک صنعتی دارند. این نیاز به بررسی حقوقی دارد. مگر می شود با یک مجوز صنفی کار صنعتی انجام دهند؟

ترکی با اشاره به تصاویر آنلاین نقشه های ماهواره ای که تغییر کاربری یکی از زمین های کشاورزی در اسلامشهر را نشان میداد، گفت: چه کسی مجوز داده تا وسط زمین کشاورزی کار صنعتی انجام دهند؟ مگر می شود فرماندار بی اطلاع باشد؟ اگر این رویه ادامه یابد دیگر هیچ زمین کشاورزی باقی نمی ماند.

وی افزود: یکی از اثرات مثبت وجود سند آمایش و سامانه اطلاعات مکانی استان تهران وجود تصاویر آنلاین از اراضی و لکه های صنعتی است و براحتی می توان کاربری زمین ها را تشخیص داد و حتی متوجه تغییر کاربری های غیرقانونی شد.

ترکی در این جلسه تاکید کرد: عامل یا عاملین اصلی تغییر کاربری زمین های کشاورزی در اسلامشهر باید مشخص شود.

در پایان این بحث، مقرر شد، طی نامه ای، نقشه لکه های صنعتی به فرمانداری های کل استان ارسال شود و آن ها مستندات خود را برای سازمان مدیریت استان ارائه کنند تا مسئولیت صدور مجوز برای تغییر کاربری مشخص شود.

صادقی مدیرکل صمت استان تهران گفت: مجوز تغییر کاربری زمین های کشاورزی واقع در روستاهای اسلامشهر، از شهرداری و دهیاری گرفته شده است. ابتدا هم از ما (اداره صمت تهران) جواز صنعتی درخواست کردند. وقتی ما نپذیرفتیم رفتند از اتحادیه صنفی مجوز گرفتند. بعنوان مثال در چهاردانگه، شهرداری تهران در دهه هشتاد به نام انتقال صنایع مزاحم، شهرک ایجاد کرد که 6 هزار واحد صنفی در همین چهاردانگه فعالیت می کنند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.50x2yt0noa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما