انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
۶۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران پول دادیم/ پایان اتصال همت تا کرج
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی با حضور در برنامه زنده تهران 20 در شبکه 5 سیما در مورد موضوع بودجه استان تهران گفت: در سال 97، سال جاری و سال 99 یعنی در سه سال اخیر موضوع بودجه با هدف مقابله با تحریم ها بسته شده است اما در سال 99 موضوع رفع فقر و توسعه همراه با اشتغال نيز محور اصلی بودجه قرارگرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در سال 99 بودجه ها بر اساس برنامه هر دستگاه پرداخت می شود. در حوزه مالیاتی استان تهران هم باید بگویم که استان تهران در مجموع 49 درصد مالیات های کشور را به خزانه واریز می کند اما سهم استان تهران فقط 17 درصد از این مالیات است. با این سقف و رقم بودجه ای که داریم موظف هستیم بر اساس سند توسعه استان تهران حرکت کنیم. 16 شهرستان باید تا سال 1400 بر اساس این سند برنامه ها را اجرا کنند.

ترکی به بخشی از اجرای سند توسعه اشاره کرد و گفت: استان تهران در بخش بهداشت و درمان و رسیدن به استاندارد تعداد تخت بیمارستانی در کشور، سی و یکمین استان بود و امروز بعد از گذشت 2 سال از اجرای سند توسعه شهرستان های قدس، شهریار، ملارد همراه با ری، ورامین و سایر شهرستان ها تا سال 1400 با تعداد 21 بیمارستان جدید با افزایش سرانه تخت بیمارستانی روبرو می شوند.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل، اولویت با حمل و نقل ریلی است، افزود: طبق برنامه، قطار حومه تهران- ورامین تا پیشوا 4 خطه می شود. همچنین مترو تهران_اسلامشهر، تهران- پرند، تهران_ فرودگاه امام (ره) به مرحله اجرایی نزدیک شده اند.

**6500 میلیارد تومان به شهرداری تهران پول دادیم| شهرداری به ما برنامه نداد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در مورد اینکه چرا دولت طلب مترو شهرداری تهران را نمی دهد گفت: از محل درآمدهای ارزش افزوده سال گذشته 3500 و امسال هم 3000 میلیارد تومان شهرداری از دولت پول دریافت کرده است. دولت بدهی خود به شهرداری را از منابع دیگر تامین کرده است برای مثال 2500 میلیارد تومان خط اعتباری که برای توسعه مترو اختصاص داده است. با این حال منتظر برنامه مدون از سوی شهرداری و مترو تهران هستیم و توقع داریم شهرداری توسعه قطار درون شهری را در دستور کار قرار دهد.  

**اتصال بزرگراه همت به کرج تا دهه فجر

ترکی در مورد آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: این طرح ملی است و گفته شده تا دهه فجر فاز نخست آن افتتاح می شود و چون ملی است اطلاعاتی از بودجه آن ندارم. در مورد آزادراه بزرگراه همت تا کرج هم اجرای آن بیش از 95 درصد به اتمام رسیده که تا دهه فجر قابلیت افتتاح دارد.

وی در مورد تعیین تکلیف وضعیت مصلی تهران گفت: متاسفانه مسئولان و پیمانکاران این پروژه گزارشی از هزینه ها و نیازهای خود ارائه نکرده اند. البته این بودجه در اختیار سازمان مدیریت استان تهران نیست.

**برنامه دولت برای کاهش 30 درصدی آلودگی هوای تهران

ترکی در پاسخ به مجری برنامه درمورد برنامه دولت برای رفع آلودگی هوای تهران گفت: با جایگزینی حمل و نقل ریلی به جای خودروهای فرسوده، همچنین افتتاح کمربندی سوم تهران برای جلوگیری از ورود خودروهای دیزلی به تهران، بخشی از مشکلات رفع می شود.

وی ادامه داد: تجهیز و نوسازی حمل و نقل عمومی، کنترل ورود و خروج 3 میلیون نفری به تهران، ساخت 220 کیلومتر راه جاده ای و 170 کیلومتر حمل و نقل ریلی، همچنین گاز سوز کردن خودروها از جمله برنامه های کاهش 30 درصد آلودگی هوای تهران در آینده است.

**رفع مشکلات مسکن مهر پردیس و پرند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در مورد رفع مشکلات زیرساختی مسکن مهر پرند و پردیس گفت: مدیریت این پروژه با شرکت عمران پردیس است اما تامین منابع زیر ساخت هایی مانند ساخت مدرسه، تصفیه خانه های فاضلاب، آبرسانی به شهر پرند و ... در منابع بودجه ای سال 99 دیده شده و مشکلات رفع می شود.

ترکی در پایان افزود: طبق لایحه بودجه سال 99، برای نخستین بار، عملکرد بانک ها و موسسات وابسته دولت و 300 شرکت دولتی( شرکت های زیان ده و سود ده) مورد ارزیابی قرار گرفته و شفافیت مالی آن ها گزارش می شود. این را هم باید گفت که 95 درصد این شرکت ها سود ده هستند.

https://thmporg.ir/vdcf.cd0iw6dcvgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما