انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ترکی: ایجاد پایانه عرضه محصولات کشاورزی روستایی تا پایان سال
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت اله ترکی در پایان جلسه  پنجاه و یکمین ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران با بیان اینکه مصوباتی که در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب می شوند الزام و اجرای آن برای همه دستگاه ها است، اظهار کرد:  3 موضوع کلیدی جلسه امروزهم در دستور کار قرار گرفت و مصوبه اجرایی دریافت کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی، استان تهران در رتبه های اول تا سوم کشور قرار دارد، افزود: در بخش تولید، توزیع و ذخیره سازی محصولات کشاورزی، عرضه محصولات، قیمت گذاری و نحوه قیمت گذاری در استان تهران همواره دغدغه و نگرانی وجود دارد. از این جهت حوزه تعاون روستایی استان تهران ظرفیت خوبی دارد، از طرفی هم اکثر فعالان این عرصه، درقالب انجمن ها و اتحادیه ها فعالیت می کنند.

ترکی گفت: قرار شد تا از ظرفیت تعاون روستایی در جهت عرضه محصولات روستایی استفاده شود. طی بازدیدی که از تعاون روستایی داشتیم، 30 هکتار زمین در اختیار تعاون روستایی در شهرستان ری وجود دارد که مقرر شد فاز اول طرح به عنوان پایانه عرضه محصولات کشاورزی روستایی تا پایان سال عملیاتی شود.

وی افزود: وجود سوله 8 هکتاری متعلق به تعاون روستایی استان، محل خوبی برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی و بسته بندی محصولات روستایی برای صادرات ، تنظیم بازار و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی است. این اتفاق تک محوری بودن شهر تهران برای عرضه محصولات را کاهش می دهد.

ترکی همچنین درباره اجرای پروژه شهرک صنعتی پوشاک و موانع سر راه آن که در جلسه بررسی شد، گفت: این طرح برای ساماندهی این کالا و تولید انبوه آن و ایجاد اشتغال چند هزار نفری مصوبه هیات وزیران را دارد و انتظار داریم کار به شکل جدی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: زمین واگذار شده، زیرساخت آماده است و تاکنون 6 هزار میلیارد سرمایه گذاری شده است.

ترکی اظهار کرد: ما سعی کردیم مشکلات عرضه تولید و اشتغال را در بخش های مختلفحل كنيم ، همچنین واحدهایی که در اتحادیه ها و انجمن های متعدد هستند در قالب بسته حمایتی قرار بگیرند. تاکنون که حدود 78 جلسه در اقتصاد مقاومتی داشتیم طرح های اثرگذاری به تصویب و اجرا رسیده به طوری که سال گذشته در بخش کشاورزی 1 میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی افزوده شد و نرخ بیکاری از 12 به 10 رسید.

امسال در سال 98 هم 30 طرح ویژه تصویب اجرا و نهایی شده که در بخش توسعه و اشتغال و کارافرینی اثرگذار خواهد بود.

https://thmporg.ir/vdca.6nuk49naa5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما