انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
گزارش بازدید ترکی از اداره تعاون روستایی استان تهران
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی در برنامه های بازدید های دوره ای از ادارات و سازمان های استان تهران 10 ساعت از وقت خود را در یک روز کاری به بازدید از اداره تعاون روستایی استان تهران اختصاص داد که در جریان این بازدید نکات قابل تاملی عنوان شد که در نهایت به نتیجه خوبی برای مردم پایتخت رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همراه با محمود محمودی مدیر اداره تعاون روستایی استان تهران با حضور در ساختمان 4 طبقه این اداره با کارکنان و مدیران تعاون روستایی پایتخت دیدار و گفتگو کرد.

فضا و ساختمان و تجهیزات فرسوده و تبدیل یک بنای مسکونی به اداری و محدود بودن محل کار مهمترین چالش این اداره از زبان مدیر و کارکنان بود که تمامی مشکلات را نعمت الله ترکی مشاهده و یادداشت کرد.

پس از بازدید جلسه ویژه ای میان سازمان مدیریت و مدیران تعاون روستایی تهران برگزار شد که محمودی گفت: این اداره 90 کارمند اداری دارد که 50 نفر از آنها ستادی هستند. از 16 شهرستان استان تهران هم فقط 12 شهرستان تشکیلات اداری دارند و 5 شهرستان دیگر نمایندگی دارند اما فقط ساختمان اداری فیروزکوه و ورامین اداری است و الباقی استیجاری می باشد.

وی گفت: از سال 83 تاکنون هیچ امکانات جدیدی اعم از نوسازی و خرید تجهیزات برای این اداره خریداری نشده و تمامی تجهیزات قدیمی و فرسوده هستند و برخی از رایانه ها دیگر به ویندوزهای جدید مرتبط نمی شوند. نکته دیگر اینکه این اداره برای کل استان تهران فقط یک پیکان و یک مزدا دارد که برای سال 1384 است و کارمندانی که در ساختمانی با قدمت 50 ساله کار می کنند.

مدیر اداره تعاون روستایی استان تهران فرسوده بودن سیستم موتورخانه و آسانسور غیراستاندارد را از دیگر چالش های این اداره عنوان کرد و گفت: با تمام این محدودیت ها عرضه مستقیم محصولات روستایی استان را در فیروزکوه، شهریار، دماوند و ری آغاز کردیم و قصد داریم بزرگترین بارانداز مواد پروتئینی را در جنوب تهران راه اندازی کنیم.

وی از صادرات گل کلم و رب گوجه فرنگی به کشورهای حاشیه دریای خزر خبرداد و گفت: توانستیم 270 هزار تن گوجه فرنگی استان تهران را خریداری و 1500 تن رب به روسیه و عراق صادر کنیم.

محمودی ایجاد یک ردیف بودجه برای تعاون روستایی استان تهران و کمک برای بهسازی ساختمان اداری این اداره را درخواست داشت و گفت: هم اکنون 10 غرفه در 7 میدان تره بار شهرداری تهران را هم برای روستائیان در اختیار گرفته ایم.

پس از اظهارات محمودی رئیس سازمان مدیریت تهران گفت: اینکه با تمام کمبودها کارهای خوبی شکل گرفته جای تقدیر دارد. اما ظرفیت یک میلیون روستایی با 713 روستا در استان تهران در کشور منحصر به فرد است و باید بر اساس ظرفیت هر شهرستان و روستاهای آن برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: بر اساس برنامه توسعه و سند آمایش باید استان را منطقه بندی کنید چرا که هر منطقه ظرفیت های خودش را دارد. بعنوان مثال در ملارد و شهریار ظرفیت کشت زعفران و در ورامین و پیشوا و قرچک کشت پسته و در پاکدشت کشت گل و گیاه قابلیت اجرایی و صادرات دارد. همین موضوع در فیروزکوه و دماوند با کشت انار معرفی می شود که در سال گذشته با یک اقدام جهادی تولیدکنندگان و کشاورزان این منطقه را به قطب صادرات انار تبدیل کرده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: وظیفه اصلی تعاونی های روستایی را باید تعریف کنیم و سوال کنیم چه برنامه ای داریم و چه هدفی را دنبال می کنیم و چرا باید دولت بودجه و اعتبار بدهد؟ اگر تعاونی ها منطقه ای وارد کار شوند بر اساس اجرای اسناد توسعه خدمات خوبی را می توانند ارائه کنند و برای آنها سودآوری خوبی خواهد داشت و قطعا دولت هم حمایت خواهد کرد.

ترکی گفت: باید در هر شهرستان صندوق حمایت تشکیل شود و سازمان مدیریت آمادگی خود را برای این تحول در بخش تعاون روستایی اعلام می کند. کجای دنیا روستاها ظرفیت تامین محصولات مورد نیاز 20 میلیون نفر را دارند؟

پس از پایان جلسه نعمت الله ترکی از ساختمان ستادی تعاون روستایی استان تهران در خیابان سمیه به جنوب پایتخت منطقه امین آباد رفت و از انبار قدیمی که در اختیار تعاون روستایی تهران قرارداشت بازدید کرد.

در این بازدید 3 ساعته ترکی از بخش های مختلف این انبار بازدید کرد و گفت: این مکان با قدمت 90 ساله و ده ها انبار مسقف قابلیت تبدیل شدن به مرکز و پایانه صادرات محصولات روستایی استان تهران را دارد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران این انبار و سوله ها هم اکنون به شرکت ها اجاره داده شده اما با طرح کارآفرینی و ورود تعاونی ها می توان به بزرگترین پایانه و محل توزیع محصولات کشاورزی و روستایی استان تهران تبدیل شود چون هم دسترسی به بزرگراه امام علی(ع) و هم بزرگراه امام رضا(ع) و همچنین جاده ورامین و شهرری که هردو مرکز تولید محصولات صیفی و کشاورزی است دارد.

https://thmporg.ir/vdcd.n0x2yt05oa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما