انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
استاندار خبر داد؛ کاهش نرخ بیکاری در شش ماهه اول سال در تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پنجاه و ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمن از هر اهرمی برای ضربه زدن به ایران استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن با توطئه فروش نفت خام و میعانات گازی ما را دچار مشکل کرده است خوشبختانه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته شاهد ثبات ارزی در کشور هستیم. 

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: کل اعضای هیئت دولت و استانداران شرایطی را در کشور ایجاد کردند که در سه ماهه اول سال ۹۸ و سه ماهه دوم سال ۹۸ شاهد کاهش نرخ بیکاری را در کشور و به ویژه شهر تهران بودیم.

وی اضافه کرد: واحد های که نیمه فعال بودند با بهره گیری از برخورداری از تبصره ۱۸ فعال شدند. طبق بررسی اتاق ایران چهار ویژگی مثبت اقتصادی را در شرایط حاضر عنوان کردند اول کاهش نرخ بیکاری در کشور، دوم ثبات نرخ ارزی در کشور، سوم بهبود فضای کسب و کار و چهارم همکاری بانک‌ها در فعالیت‌بخشی بنگاه‌های اقتصادی را شاهد بودیم هر چند هنوز به آن نقطه مطلوب نرسیدیم.

استاندار تهران گفت: نشانه‌هایی که ما به سمت یک تحول اقتصادی و برون رفت از وضعیتی که برای کشور پیش‌ آمده را به خوبی می‌بینیم و لمس کردیم. 

محسنی بندپی با اشاره به شرایط اقتصادی در استان تهران افزود: در استان تهران ما ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی را عهده‌دار هستیم؛ همچنین ۵۲ درصد از مالیات کشور از استان تهرات تامین می‌شود و ۱۷ درصد از واحد‌های صنعتی کشور در استان تهران مستقر هستند.

وی ادامه داد: برخورداری و بهره‌مندی تهران از نظام عادلانه تخصیص به تناسب این حجم از فعالیت نیست که ما شاهد آن هستیم. 

استاندار تهران تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در اقتصاد مقاومتی که دو رویکرد درون‌زا بودن این اقتصاد و برون‌نگر بودن این اقتصاد از همه ظرفیت‌های نیروی انسانی و ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌هایی که وجود دارد به خوبس استفاده کنیم و شرایط ویژه‌ای برای تولید و اشتغال ایجاد کنیم. 

محسنی بندپی ادامه داد: اگر هم تولید و اشتغال داشته باشیم هم توانستیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم و هم اینکه فراوانی جنش را در کشور خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه رونق تولید، اشتغال زایی و فعال کردن بازار داخلی یعنی خنثی کردن همه توطئه‌های دشمنان گفت: امیدواریم شرایطی را ایجاد کنیم که بتوانیم رونق تولید، اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی که در بیانیه‌گام دوم انقلاب از آن به نقطه کلیدی و محوری مطرح شده است به عنوان یک اصل در برنامه‌ریزی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/.

https://thmporg.ir/vdch.znit23nq-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما