انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تاکیداستاندار بر حفظ حوزه سرزمینی پایتخت|برخورد با عاملان تغییر کاربری
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی پایتخت گفت: باید از همه مجموعه سرزمینی خود با هوشیاری محافظت کنیم و باید در استان تهران جمعیت بیش از این افزایش پیدا نکند که مجبور شویم باغات استان را تغییر کاربری بدهیم.

وی با بیان اینکه باید تدابیر پیشگیرانه اندیشیده شود تا قبل از ساخت و ساز غیرمجاز جلوی آن گرفته شود،افزود: باید در این خصوص پیشگیری را اولویت خودمان قرار دهیم و به موقع نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنیم.

محسنی‌بندپی ادامه داد: موضوع نظارت و سیاست گذاری بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران است و نباید پیمانکار و مشاور را با مجموعه شهرداری گره زد؛ باید مکانیزمی را طراحی کنیم که بر اساس آن پیش برویم.

وی اظهار داشت: امروز به برکت تکنولوژی به علم روز دنیا متصل هستیم و می‌توانیم پهپادها را رصد کنیم ولی آیا نمی‌توان رصد کرد که کجا تغییر کاربری رخ داده است؟

استاندار تهران خاطرنشان کرد: نقشه جامع شهرها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران تدوین شده و هر دو ماه تغییر در وضعیت باید در این نقشه رصد شود، چرا که اراضی کشاورزی و باغات تهدید ساخت و ساز را دارند و قطعا ما با عاملان این اقدام برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/.

https://thmporg.ir/vdcg.q9xrak9unpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما