انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
استان تهران درگیر ساخت و سازهای غیر مجاز| راه و شهرسازی شفاف سازی کند!
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران، نعمت‌الله ترکی در نشست شورای برنامه ریزی استان تهران با اشاره به رصد و پایش طرح تفصیلی شهری اظهار داشت: بیشترین آسیبی که امروز در استان تهران مشاهده می‌شود کاربری اراضی به شکل های مختلف است.

وی افزود: در طرح جامع تفصیلی حریم و محدوده یک سری مشکلات اساسی وجود دارد. برای شفافیت در کار خودمان مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه طرح های تفصیلی و جامع قبلاً مصوب و ابلاغ شده است.

ترکی ادامه داد: همکاران در اداره راه و شهرسازی باید به صورت منطقه‌ای این موضوع را بررسی کنند به عنوان مثال بررسی کننده در غرب تهران چند شهر وجود دارد و طرح جامع و تفصیلی به آنها ابلاغ شده است و یا وقتشان  به اتمام رسیده و بازبینی می خواهند که بتوان برای آن برنامه ریزی کرد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه بیشترین آسیب ها در تهران ساخت و سازهای غیر مجاز است گفت: این موضوع دستگاه های مختلف استان را از جمله شهرداری ها و فرمانداری‌ها را درگیر کرده است، بنابراین از حوزه راه و شهرسازی می‌خواهیم که طرح و توسعه عنوان شهری را شفاف سازی کنند.

ترکی با اشاره به مهم بودن موضوع محدوده و حریم شهری گفت: امروز در بخش محدوده و حریم معضلاتی به وجود آمده است بخشی از آن خلاء قانونی دارد و اختیار ساخت و ساز و مجوز را به شهرداری و دهیاری بخشداری داده است، که باید این موضوع هر چه سریعتر به صورت منطقه ای بررسی شود و پس از ابلاغ اجرایی شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.z8wbjh8fx9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما