انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تشکیل کارگروه ویژه پیگیری مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در بانک مرکزی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی در پنجاه و ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران اظهار داشت: با توجه به تحریم وفشار حداکثری دشمنان دولت و بانک مرکزی به دنبال ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد و بازار ارز است.

همتی ادامه داد: در شرایط فعلی باید تلاشمان برای بهتر شدن ثبات بازار بیشتر شود، در این راستا بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه اقشار دارای حقوق ثابت و با درآمد پایین و ارتقای فضای کسب و کار از اولویت‌های بانک مرکزی است.

رییس بانک مرکزی گفت: منابع ارزی کشوربه علت تحریم ها نیازمند مدیریت صحیح است و باید با اتخاذ تصمیم‌های مناسب منابع محدود ارزی کشور در محل‌هایی هزینه شود که بیشترین بهره وری را دارد.

جانشین رییس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران با تاکید بر ضرورت ارایه برنامه های مدون در پروژه‌های اقتصادی اظهار داشت: تشکیل کارگروه ویژه پیگیری مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و تعیین کارشناس مسئولی در بانک مرکزی در پیگیری و پیشبرد تصمیمات ستاد بسیار مفید خواهد بود.

همتی افزود: شرایط کشور ویژه است و منابع سیستم بانکی باید به صورت صحیح و بهینه تخصیص یابد و همچنین انتظارات از نظام بانکی منطبق با واقعیت و شرایط کنونی اقتصاد باشد.

جانشین رییس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تهران تاکید کرد: کنترل نقدینگی از مهم ترین سیاست‌های بانک مرکزی است  و با مدیریت صحیح در این زمینه باید تورم کنترل یابد.

همتی با اشاره به موضوع بازگشت ارز حاصل از صادارت گفت: ابزار مهم تجارت خارجی کشور صادارت غیرنفتی است و ارز حاصل از صادرات به خوبی در سامانه نیما عرضه می‌شود.

رییس بانک مرکزی  به موضوعات چک‌های برگشتی و سازوکار ارزیابی وثیقه‌های بانکی پرداخت و تاکید کرد: باید در این زمینه اصلاحات صورت گیرد تا در آینده هم مردم و هم بانک ها دچار مشکلات نشوند.

همتی به بدهی به بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بدهی به بانک به معنای بدهی به مردم است، چراکه منابع بانک‌ها از سپرده‌های مردمی تامین می‌شود و لازم است بدهکاران بانکی مسئولانه به تعهدات خودعمل کنند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.oe8fuqem8sfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما