انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
گزارش زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان آزادگان تهران با حضور ترکی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح روز اول مهر سال 98 مدرسه آزادگان که جزو مدارس نمونه تهران محسوب می شود میزبان نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بود.

پدران و مادران فرزندان خود را با دادن صدقه و دعای خیر یک به یک راهی مدرسه کرده و مدیر همراه با آقای معاون از یک ساعت قبل مدرسه را برای به صدا درآوردن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی 98-99 آماده می کردند.

دانش آموزان دبیرستانی مدرسه آزادگان بیشتر با لباس فرم حاضر شده بودند و برخی هم که هنوز لباس تهیه نکرده بودند مدیر به آنها تذکر می داد. دانش آموزان پایه های بالاتر تحصیلی همدیگر را می شناختند اما در مقطع پایه هفتم بیشتر جدیدالورود بودند و کمی احساس غریبی می کردند.

بوفه مدرسه هم بوی چاشت روزانه می داد که آشپزها در حال تهیه لقمه های داغ و خوشمزه بودند.

پس از ورود ترکی به مدرسه به دلیل اینکه دانش آموزان در حیاط معطل نشوند به سرعت با قرائت قرآن کریم و سرود ملی و بالا رفتن پرچم جمهوری اسلامی مراسم آغاز شد. ابتدا خیرمقدم آقای مدیر و بعد سخنرانی مهندس شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران که به بچه ها خوش آمد گفت و برای سال تحصیلی جدید برایشان آرزوی موفقیت کرد.

سخنران بعدی نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بود که گفت: 

جا دارد امروز از شهدای 8 سال جنگ تحمیلی یاد کنیم. افراد شجاعی که از همان سنگری که اکنون شما ایستاده اید به سمت سنگرهای دفاع مقدس رفتند. اگر امروز اقتدار و عزتی نصیب نظام، کشور و ملت ما شده و سرمان بلند است، بخاطر این است که آن ها سر بر خاک گذاشتند.

ترکی گفت: امروز اگر چه روز اول پاییز است اما به نوعی بهار علم و دانش برای دانش آموزان و معلمان است. اگر امروز کشور ما را به برتری علمی و قدرت میشناسند بخاطر تلاش و خدمت صادقانه معلمان بزرگوار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: امروز در کشور مصادف با بهار تحصیلی 14 میلیون نفر دانش آموز و زمان خدمت یک میلیون معلم دلسوز است. همان هایی که تلاششان باعث شده بزرگترین افتخار علمی را در دنیا کسب کنیم.

وی در پایان با تشکر از پرسنل، معلمین و مدیر مدرسه آزادگان، گفت: باید دست همه معلمین و مدرسین را بوسید و به آن ها افتخار کرد که با ایثار و دانش خالصانه خود، جامعه ای مقتدر، عالم و آگاه تربیت می کنند.

پس از سخنرانی ترکی زنگ مهر به صدا درآمد و همه دانش آموزان با دست و سوت و شادی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند. شهری و ترکی با در دست داشتن اسپند و قرآن یک به یک دانش آموزان را راهی کلاس درس کرده و معلم علوم اجتماعی هم به همه شکلات تعارف می کرد.

یک فنجان چای معلمی در دفتر آقای مدیر و تعریف و تمجید از نمونه بودن مدرسه و ارائه گزارش به رئیس سازمان مدیریت تهران موجب شد تا یکی از کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان تهران درخواستی را ارائه کند. وی گفت: برخی کلاس های مدرسه آزادگان 40 تا 42 نفره است و نیمکت ها تا پای تخته سیاه آمده و دلیل آن کیفیت بالای تدریس و خروجی مثبت مدرسه است. اینکه از هیات دولت یا شهرداری و بخش خصوصی تماس می گیرند تا فرزندانشان در نوبت ثبت نام باشند، نشان از نحوه مدیریت و تدریس در این مدرسه دارد. برای همین می خواهیم یکی از مدارس بزرگ تهران که همین حوالی است بازسازی و مرمت شده و این مدرسه به آنجا منتقل شود که مهندس شهری و ترکی گفتند حتما موضوع را پیگیری می کنیم.

در پایان این بازدید ترکی در چند کلاس درس حضور یافت و از نزدیک با معلمان و دانش آموزان سخن گفت. همچنین بازدیدی هم از آزمایشگاه و سایت مدرسه داشت که نیازمند تامین اعتبار و تجهیز بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید

 

https://thmporg.ir/vdce.z8wbjh8pe9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما