انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، از میان 26 پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان تهران که قرار است تا پایان سال 98 به پایان برسد، 11 پروژه از جمله تولید نشاء گل و گیاهان زینتی در شهرستان پاکدشت متعلق به جهاد کشاورزی استان تهران است.

براساس این گزارش؛ نشاء مهم ترین نهاده تولیدی است که وارداتی بوده و هم اکنون در داخل کشور تولید می شود. سالانه حدود سه و نیم تا چهار میلیون بوته و نشا وارد میشود. گلخانه ای در پاکدشت اولین واحدی است در کشور که در حوزه های تکثیر نشا و بذر گیاهانی که نشای آنها وارداتی بوده راه اندازی شده است و با مصرف آب 14 ساعت در هفته با دبی 20 لیتر در ثانیه در سطح 26364 مترمربع گلخانه، یک میلیون قطعه تولید خواهد کرد.

این پروژه منطبق با بند 4 و 6 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، باعث ایجاد اشتغال مستقیم 113 نفر و اشتغال غیرمستقیم 200 نفر خواهد شد و برای اجرا به 120 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

جلوگیری از خروج ارز ناشی از واردات نشاء های گیاهان زینتی، مقابله با تحریم و تامین نیاز کل کشور به انواع اندام های گیاهی گل و گیاهان زینتی، جلوگیری از انتقال آفات و بیماری های قرنطینه ای، ایجاد و تثبیت اشتغال، افزایش بهره وری از منابع و فراهم آوردن زمینه صادرات از جمله مهمترین موارد اثربخش این پروژه است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.-nit23nkkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما