انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
خلاقیت  فرمانداری شهریار در اجرای اسناد توسعه ای
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شهریار با حضور نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، طاهری فرماندار شهرستان، محمد محمودی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی، شهرداران، مدیران و روسای ادارات شهرستان شهریار در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

طاهری فرماندار شهریار در این جلسه با تشکر از رییس سازمان مدیریت استان اظهار کرد: فرمانداری شهرستان در کنار سند آمایش سرزمین و توسعه استان، سندی راهبردی برای پروژه ها تدوین کرده و به تمام ادارات شهرستانی ارسال کرده است.

وی ۴ محور کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری را از مهمترین بخش های توسعه شهریار عنوان کرد و افزود: کشاورزی در میان همه بخش های توسعه ای شهرستان به دلیل وجود باغات و محصولات منحصر بفرد کشاورزی در اولویت است.

طاهری گفت: در بخش کشاورزی، استفاده از آبیاری قطره ای و صرفه جویی در مصرف آب، همواره محور حوزه کشاورزی بوده که در ابتدای سال جاری هم، 650 هکتار از زمین های زراعی را به سیستم های نوین آبیاری مجهز کردیم.

وی در ادامه مشکلات شهرستان و چالش های پیش رو در تامین آب صنعتی و حل موانع سرمایه گذاری را تشریح کرد.

طاهری افزود: فرسودگی کانال های آب کشاورزی و عدم تعیین سهم از کانال آب محمدیه از جمله مشکلات حوزه کشاورزی است.

طاهری با اشاره به اهمیت تجمیع واحدهای صنعتی پراکنده در شهرستان، افزود: تجمیع واحدها نیازمند شهرک صنعتی است که زمین آن تامین شده و امروز تعداد زیادی از صنعتگران مشغول ساخت کارگاه های خود هستند و کلنگ چند کارخانه هم در روزهای گذشته زده شد. تامین زیرساخت های لازم برای شهرک صنعتی،(گاز، برق، تلفن و تاسیسات)  تحولات خوبی را برای شهرستان ایجاد میکند.

فرماندار شهریار در ادامه با اشاره به بحران افزایش جمعیت بویژه در غرب استان تهران و مشکل تامین آب شرب، اظهار کرد: متاسفانه آب پایدار در شهرستان شهریار نیست. در چاه ها به آب شور میرسیم و این برای شهرستانی که در آینده با افزایش جمعیت رو به رو خواهد شد خوب نیست.

وی از رئیس سازمان مدیریت استان خواست تا موضوع آبفای شهری و روستایی را در اولویت قرار دهد.

طاهری تکمیل بزرگراه نیمه کاره امام حسین را از دیگر پروژه های قدیمی و روی زمین مانده شهرستان معرفی کرد و خواستار تامین اعتبار از محل بودجه تملک دارایی برای تکمیل و بهره برداری این پروژه شد.

فرماندار شهریار در ادامه از مشکل سند دار شدن برخی ادارات در شهرک اداری، همچینن موانع سرمایه گذاری در بخش گردشگری گفت و از رئیس سازمان مدیریت خواست تا برای اجرایی شدن سند توسعه شهرستان و حل چالش های توسعه کمک کند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.0d0iw6djvgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما