انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
عوارض آلایندگی در استان تهران برای حفظ محیط زیست هزینه نمی شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نشست تخصصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با حضور دکتر عدل معاون فنی امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان با هدف تحقق اسناد برنامه توسعه ششم برگزار شد.

کیومرث کلانتری در این جلسه گفت: ما به دلیل نداشتن آمایش سرزمین ظرفیت زیستی را رعایت نکردیم. دهه 40 گفتند ظرفیت زیستی تهران برای 4 میلیون نفر است اما باز هم 20 درصد خودرو و 30 درصد موتور سیکلت و صنعت کشور را به تهران انتقال دادیم و در آینده مشکل و چالش تهران آب و هوا خواهد بود.

وی افزود: 11 هزار تن پسماند عادی، ۲۴۰ تن پسماند صنعتی و ۱۱۵ تن پسماند پزشکی در روز در تهران تولید میشود که متاسفانه در اطراف تهران مدیریت نمیشود. آراد کوه در جنوب تهران آلودگی های بیشماری دارد.بیش از ۳۳ درصد موتور سیکلت کشور در تهران است و اگر توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی اینطور باشد قطعا با افزایش آلودگی هوا روبرو خواهیم بود. شاید وضعیت محیط زیست در تهران بدتر شود چرا که تاکنون هیج اتفاقی برای ناوگان حمل و نقل و تاکسی رانی نیفتاده است.

رئیس سازمان محیط زیست استان تهران با بیان اینکه متاسفانه عوارض آلایندگی به مردم منطقه و توسعه فضای سبز، محیط زیست نمی رسد، افزود: مشکلات زیست محیطی تهران بسیار است که نمی دانم از مهرماه با طرح جدید شهرداری چه اتفاقی برای تهران خواهد افتاد؟

کلانتری اظهار کرد: طبیعت خوبی در تهران داریم که این مهم هم مرتب دستخوش کوه خواری و زمین خواری قرار می گیرد. ما حافظ ریه های تهران هستیم اما هیچ امکاناتی در این استان نیست و پایتخت کشور با 20 درصد صنعت یک مرجع آزمایشگاهی ندارد. 

انتهای پیام./

 

https://thmporg.ir/vdcc.iqia2bq01la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما