انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ایجاد پالایشگاه شیر در شهریار؛ اشتغالزایی برای ۷ هزار نفر
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، از میان 26 پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان تهران که قرار است تا پایان سال 98 به پایان برسد، 11 پروژه از جمله پروژه پالایشگاه شیر در شهرستان شهریار، متعلق به جهاد کشاورزی استان تهران است.

*پروژه پالایشگاه شیر در شهرستان شهریار

با ایجاد پالایشگاه شیر علاوه بر تولید فرآورده های لبنی مانند ماست و شیر و پنیر، خامه و دوغ می تواند فرآورده هایی همچون غذای بیماران، غذای کودک و نوشیدنی هایی برپایه لبنیات را با استفاده از آب استحصالی و بازگشت شیر تولید کند. همچنین در مصرف بهینه آب نیز موثر است.

برای این هدف، احداث 2000 گاوداری 100 راسی در تمام نقاط کشور جهت تامین 30000 تن شیر مورد مصرف پالایشگاه برنامه ریزی شده است.

*اثربخشی پروژه

*با اجرایی شدن این پروژه، انواع نوشیدنی بر پایه لبنیات جهت ارتقاء سلامت جامعه تولید میشود، واردات برخی از محصولات مانند پروتئین و لاکتوز خوراکی کاهش یافته و برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

همچنین با این پروژه، جذب ماده خام از 300 تن به حداقل 1000 تن در روز در فاز اول ارتقا می یابد.

براساس این گزارش، ایجاد پالایشگاه شیر منطبق بر بند 7 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بوده و 420 میلیون یورو (جهت تکمیل تجهیزات و دستگاهها)تسهیلات لازم دارد که منابع آن از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ این پروژه باعث اشتغال مستقیم 2500 نفر و اشتغال غیر مستقیم 5000 نفر میشود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.z0x2yt0o9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما