انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
برای توسعه اشتغال روی اتاق تعاون استان تهران حساب کنید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «اسماعیل خلیل زاده» در نشست تخصصی سازمان مدیریت استان تهران با اتاق تعاون اظهار کرد: چند سالی است که در صحبت های رئیس جمهور و وزرای مربوطه از اتاق تعاون یاد میشود، پیش از این نگاهی نامهربانانه به تعاون وجود داشت اما امروز این نگاه تغییر کرده است.

وی افزود: ما برای تغییر نگاه مسئولان، تلاش زیادی کردیم و تاحدودی موفق شدیم تا همه را متوجه توانمندی اتاق تعاون کنیم. اگر چه ثروت چندانی نداریم اما ظرفیت ها و قابلیت های بیشماری در اتاق تعاون وجود دارد.

خلیل زاده گفت: با یک رصد مالی در بخش بانک مرکزی متوجه می شوید که معوقات تعاون به ۱ درصد هم نمیرسد و با همه نداشتن ها، در بخش اشتغال، 600 هزار نفر مشغول بکار هستند.

رئیس اتاق تعاون استان تهران تاکید کرد: غیر از موضوعاتی که در بخش سهام عدالت بوجود آمد، حاشیه سازی در بخش تعاون وجود ندارد، از طرفی تکلیف ما در دولت مشخص نبود و این اجازه نداد ماموریت بخش تعاون به خوبی انجام شود.

نائب رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه به تجربه تعاونی ها در کشور های مثل کانادا و هند اشاره کرد و افزود: بیشتر مشکلات اشتغال و تولید در دنیا به تعاونی ها واگذار شده و به همین دلیل موفقیت های خوبی در بخش توسعه اشتغال دارند.

وی از برگزاری و شروع بکار نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در هفته آینده و حضور بیش از 900 شرکت داخلی و خارجی در 24 گروه فعال در صنعت ساختمان خبر داد و گفت: حضور فعالان بزرگ اقتصادی دنیا در ایران نشان دهنده ظرفیت خوب کشور در این حوزه است حتی کشور ما کاندید سازمان ملل متحد در بخش آی سی شده است و این برای ما اهمیت زیادی دارد، بیش از 60 درصد صنایع کشور مسئول صنعت ساختمان هستند. این نمایشگاه بستر خوبی برای تولیدکنندگان ما برای نشان دادن توانمندی آن ها ایجاد می کند.

وی همچنین از توجه وزرای اقتصاد و صنعت به بخش تعاون ابراز خوشحالی کرد و گفت: اخیرا در جلسات مشترک با این وزرا، برخی مشکلات 6 ساله حوزه تعاون را حل کردیم و این نوید خوبی برای ما تعاونی ها است.

رئیس اتاق اصناف استان تهران به بخش حمل و نقل اشاره و خاطرنشان کرد: کل حمل و نقل استان تهران با ما است و هیچ کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند، امروز اگر چه اسنپ بازار تاکسی های ما راخراب کرده اما تاکسی های ما باز هم فعال هستند. برخی شغل ها عملا باعث ورشکسته شدن شرکت های پایدار مردمی شده است و این ایراد است.

خلیل زاده با اشاره به صحبت های رئیس سازمان مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک سازمان مدیریت با اتاق اصناف استان، درخواست کرد: در این کارگروه، کمیته هایی ویژه موضوعات تصدی گری، مالی، صادراتی، سرمایه گذاری تشکیل شود تا همه بخش های تعاون فعال شوند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.me8fuqetasfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما