انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ترکی خبر داد: تشکیل کارگروه مشترک سازمان مدیریت با اتاق تعاون استان
یه گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در نشست تخصصی سازمان مدیریت استان با اتاق تعاون استان تهران اظهار کرد: براساس آمار، 92 هزار و 368 تعاونی در کشور وجود دارد که از میان آن ها، حدود 15 هزار تعاونی در استان تهران است. این لشکر عظیمی از تعاونی ها، نشان می دهد فرصت فوق العاده ای برای خدمت به مردم هست و ما از این پس وقت بیشتری برای حل مشکلات بخش تعاون می گذاریم.

وی با بیان اینکه 543 هزار شغل به طور مستقیم مربوط به تعاونی ها است، افزود: 58 میلیون نفر از مردم کشور، عضو تعاونی هستند و سهم تهرانی ها در این میان 7 میلیون و 200 هزار نفر است. این رقم معنادار و بزرگی است.

ترکی با اشاره به تحریم های اقتصادی ظالمانه کشورهای غربی علیه ایران، گفت: ما در شرایط سخت اقتصادی به سر می بریم، تحریم هایی که بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه است. در این شرایط باید همه بخش های اقتصادی بویژه اتاق تعاون برای مدیریت درست در کنار هم باشند تا از این شرایط به خوبی عبور کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تشکیل کارگروه مشترک سازمان مدیریت با اتاق تعاون استان تهران خبر داد و اظهار کرد: همه مشکلات تعاونی ها باید ابتدا در این کارگروه بررسی و پیگیری شود. بخش های تولیدی، توزیعی، خدماتی، حتی مراکز دانش بنیان و نخبه های دانشگاهی باید عضور این کارگروه باشند.

وی افزود: خروجی این کارگروه مشترک به شکل ماهانه منتشر می شود و هر موضوعی قابلیت اجرا در استان داشته باشد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به رای گذاشته شده و مصوبه قانونی می گیرد، همچنین هر موضوع فرا استانی در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی خواهد شد.

ترکی همچنین از دغدغه دولت برای فعال کردن تعاونی ها و استفاده از تبصره 19 قانون بودجه سال 98 گفت و افزود: تا سال 97، تبصره 19 قانون بودجه به بخش های خصوصی اختصاص داشت اما در سال 98، دولت، تعاونی ها را هم شامل این تبصره کرد و کارگروهی ویژه همین موضوع در دولت شکل گرفت. بنابراین به استان ها اختیار داده شد تا برای اداره هر بخشی که می توانند، ورود کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه اتاق تعاون استان به عنوان نهاد مدنی بزرگ در ایران باید به دنبال الگو باشد، افزود: سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد کشور نشان دهنده اهمیت این بخش در  مدیریت اقتصادی بویژه در شرایط تحریم بوده و این یک مزیت اقتصادی است.

ترکی در ادامه به تدوین اسناد توسعه ای استان تهران بویژه سند برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: ما برای اولین بار در کشور، سند توسعه استان را به صورت عملیاتی با برش شهرستانی نوشتیم و در این سند تعاونی ها محور بسیاری از برنامه های توسعه ای قرار گرفتند. بنابراین فرصت خوبی در اختیار تعاونی ها است تا در برنامه های استان حتی در عرصه عمرانی کار را به دست بگیرند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdci.qarct1apqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما