انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ترکی: آمار دستگاه های خدمت رسان  در تهران محرمانه نیست
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در حاشیه نشست کارشناسان آماری در سازمان مدیریت استان تهران در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تولیدی نیاز به داده‌های آماری و دقیق برای تصمیم گیری وجود دارد، وقتی می‌گوییم ۱۷ هزار واحد تولیدی صنعتی در استان تهران وجود دارد باید اساس داده‌ها دقیق و محل فعالیت آن بر اساس داده‌های آماری مشخص باشد.

وی با بیان اینکه برای همگامی با برنامه ششم توسعه نیازمند آمار دقیق و به روز شده هستیم، افزود: اینگونه نیست که آمار وجود نداشته باشد، آمار هست اما دقیق نیست در حالی که برای شفافیت و عملکرد دستگاه‌ها و اجرای طرح‌ها و خروجی و بهره وری باید داده‌ها دقیق باشد.

ترکی تصریح کرد: اختلاف آماری بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد و ما از مرکز آمار می‌خواهیم با ترکیب و تلفیق این آمار، مرجعی واحد برای آن باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درمورد اینکه برخی دستگاه‌ها به دلیل محرمانه بودن داده‌ها، آمار‌های دقیقی ارائه نمی‌کنند افزود:​ به غیر از دستگاه‌های امنیتی، حاکمیتی و انتظامی هیچ دستگاه خدمات رسان دیگری آمار‌های محرمانه ندارد.

ترکی گفت: ما همه دستگاه های اجرایی استان تهران را ملزم به معرفی یک نفر کارشناس به عنوان رابط آماری کردیم و به این کارشناسان آموزش دادیم. همچنین دستگاه ها را ملزم کردیم تا از طریق سامانه ثبت اطلاعات به صورت الکترونیکی داده های دستگاه را وارد کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران استفاده مناسب از سامانه اطلاعات آماری استان تهران را در گرو حذف روش های سنتی سرشماری و  استفاده از طریق سیستم الکترونیکی به صورت روزانه دانست و تاکید کرد: آمار دستگاه های اجرایی روزانه در این سامانه ها قابل ثبت است و این شفافیت آماری لازمه برنامه ریزی های آینده توسعه ای ما است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.mnit23nx-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما