انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
استان ها باید مرجعیت آمار کشور شوند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح دوشنبه، "کاوه کیانی" در نشست تخصصی با کارشناسان آماری استان تهران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی نقش مهمی در تولید آمار دقیق دارند و در این میان سهم استان ها نه به عنوان صرفا معاونت آمار بلکه مرجعیت آماری بسیار اهمیت دارد و تمام آن ها باید به این سمت حرکت کنند.

وی افزود: تامین نیازهای سیستم برنامه ریزی کشور از جمله برنامه های رییس جدید مرکز آمار ایران است و این نشان دهنده این موضوع مهم است که ما در بخش آمار دقیق، خلایی در کشور داریم.

معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران ادامه داد: در کشور این موضوع باید نهادینه شود که اگر آمار، تحلیل و تفسیری از وضعیت یک بخش خاص ارائه می کند، درراستای همان آمار، تصمیم گیری شود.

وی افزود: تولید آمار دقیق برای همه مدیران و تصمیم گیران که آمار را اصل برنامه ریزی و مدیریت می دانند مهم است.

کیانی با اشاره به نقش حاکمیتی مرکز آمار ایران، بیان کرد: ما وظایف حاکمیتی سنگینی داریم که باید به آنها بپردازیم و اینکه سیستم‌های آمارهای استان‌ها به روز و دقیق باشد برای ما بسیار مهم است. برای مثال سیستم‌های آماری استان‌ها باید به سامانه‌های ملی متصل باشد در حالی که اکنون اینگونه نیست.

معاون طرح های آماری مرکز آمار ایران گفت: جمعیت کارشناسان مرکز آمار کشور ۴۰۰ نفر است که این تعداد باید بتوانند برای ۸۰ میلیون نفر کار کارشناسی و برنامه ریزی انجام دهند در حالیکه در کشور‌های توسعه یافته این تعداد چند برابر است.تمام جهت گیری مرکز آمار این است که سیستم آماری را درست انجام دهیم.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.n8wbjh8xx9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما