انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
 استان تهران را با شاخص های توسعه جهانی ارزیابی کنیم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در نشست تخصصی که با حضور حمید پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن جلسات سازمان مدیریت استان برگزار شد، با اشاره به تدوین سند آمایش استان تهران اظهار کرد: براساس این سند می توان نقاط ضعف و قوت هر شهرستان را احصا کرد که طی 4 سال با همکاری دانشگاه تهران و تعامل دستگاه های اجرایی در 7 فصل تدوین شده است.

وی افزود: آسیب شناسی ما از وضعیت استان تهران در همه بخش ها، بویژه در نبود برنامه های میان مدت و بلند مدت باعث شد تا به فکر تدوین سند توسعه شهرستانی به شکل عملیاتی باشیم و امروز مفتخریم که توانستیم سند توسعه 16 شهرستان استان را به شکل عملیاتی تدوین کرده و به منصه ظهور و اجرا برسانیم.

ترکی در ادامه به سامانه اطلاعات آماری استان تهران اشاره کرد و گفت: اساس برنامه ریزی و توسعه در هر منطقه ای، داشتن اطلاعات درست و دقیق از وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن است در حالی که استان تهران در این زمینه ضعف داشت، به فکر راه اندازی سامانه اطلاعات آماری استان تهران افتادیم و برای این منظور، رابطین آماری ویژه هر دستگاه اجرایی را آموزش دادیم و سامانه در اختیار همه دستگاه ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه شاخص های توسعه متوازن در پایتخت باید با دیگر استان ها متفاوت باشد، اظهار کرد: امروزه در جهان، 15 شاخص وضعیت اقتصادی، محیط زیست، تعاملات بین المللی، جمعیت، نهادها و موسسات، ارتباطات، حمل و نقل، فرهنگ، زیرساخت، فناوری، بهداشت، تاب آوری، سرمایه انسانی، مدیریت بخش عمومی، نوآوری، امنیت پایتخت کشورها را با هم مقایسه می کنند. درخواست ما این است که استان تهران را با همین شاخص ها ارزیابی کنیم و همین مولفه ها را شاخص قرار دهیم. 

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.knit23nxqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما